انتظار میرود بامو X3 نسخه M فروش بسیار خوبی را به ثبت برساند و طبیعی است که تیونرها هم به دنبال سهمی از این فروش باشند. یکی از این تیونرها، تیونر آلمانی ایسی اِشنیتزِر (AC Schnitzer) است که اقدام به تیونینگ تیپ Competition از این شاسیبلند لوکس با عملکرد بالا کرده و حداکثر قدرت آن را به 592 اسببخار رسانده است.
”پس از تیونینگ، پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی این شاسیبلند آلمانی 89 اسببخار افزایش قدرت و 100 نیوتنمتر افزایش گشتاور را نشان میدهند.“کامپتیشن بهترین تیپ از X3 نسخه M به شمار میرود و حداکثر قدرت نسخه استوک – یعنی نسخه تیونینگ نشده – از آن به 503 اسببخار میرسد. درست است که 503 اسببخار رقم کمی محسوب نمیشود، اما از دید تیونری همانند ایسی اشنیتزر، همیشه جای پیشرفت وجود دارد.
پس از تیونینگ، پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی این شاسیبلند آلمانی که به دو توربوشارژر مجهز شده، میتواند حداکثر 592 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این اعداد، 89 اسببخار افزایش قدرت و 100 نیوتنمتر افزایش گشتاور را نسبت به نسخه استوک نشان میدهند.
این تیونر آلمانی اعلام نکرده که افزایش قدرت و گشتاور ذکر شده چه تاثیری روی عملکرد این شاسیبلند داشته، اما مسلماً میتوان انتظار عملکرد بهتری از نسخه تیونینگ شده داشت. علاوهبر ارتقای عملکرد پیشرانه، ایسی اشنیتزر تغییراتی هم در سیستم تعلیق X3 اعمال کرده که سبب شده ارتفاع آن به صورت تقریبی 20 میلیمتر در جلو و 25 میلیمتر در عقب کاهش پیدا کند.
تغییرات ذکر شده در سیستم تعلیق، ظاهر این شاسیبلند آلمانی را اسپرتتر جلوه میدهد. به علاوه، طبق ادعای ایسی اشنیتزر، این موضوع سبب بهبود فرمانپذیری X3 هم شده است. ایسی اشنیتزر به صورت پایه این نسخه تیونینگ شده را به رینگهای 20 اینچی مجهز کرده، اما امکان سفارش آن با رینگهای 22 اینچی هم وجود دارد.
در فضای خارجی نسخه تیونینگ شده، شاهد تغییراتی جزئی هستیم. به طور مثال، کیت بدنهای که ایسی اشنیتزر برای X3 در نظر گرفته، شامل موارد زیر میشود:
- یک اسپلیتر (Splitter) در قسمت جلو
- یک بال کوچک روی سقف که بر روی اسپویلر نسخه استوک نصب شده
- اضافه شدن نوشته AC Schnitzer در قسمتهای مختلف بدنه از جمله قسمت پایین درهای عقب
همانطور که میدانید، بامو X3 نسخه M در دو تیپ مختلف عرضه میشود که عبارتند از تیپ پایه و تیپ کامپتیشن. ایسی اشنیتزر اعلام کرده که در حال حاضر مشغول کار بر روی تیپ پایه بوده و به زودی شاهد نسخه تیونینگ شده از این تیپ هم خواهیم بود.
مترجم : بهنام اصغریان
منبع : carscoops.com