89 اسب‌بخار افزایش قدرت برای شاسی‌بلند آلمانی

تیونینگ ب‌ام‌و X3 M توسط ای‌سی اشنیتزر

7 بهمن 1398 16:58

انتظار می­‌رود ب‌ام‌و X3 نسخه M‌ فروش بسیار خوبی را به ثبت برساند و طبیعی است که تیونرها هم به دنبال سهمی از این فروش باشند. یکی از این تیونرها، تیونر آلمانی ای‌سی اِشنیتزِر (AC Schnitzer) است که اقدام به تیونینگ تیپ Competition از این شاسی‌بلند لوکس با عملکرد بالا کرده و حداکثر قدرت آن را به 592 اسب‌بخار رسانده است.

پس از تیونینگ، پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی این شاسی‌بلند آلمانی 89 اسب‌بخار افزایش قدرت و 100 نیوتن‌متر افزایش گشتاور را نشان می‌دهند.کامپتیشن بهترین تیپ از X3 نسخه M به شمار می‌­رود و حداکثر قدرت نسخه استوک یعنی نسخه تیونینگ نشده از آن به 503 اسب‌بخار می­‌رسد. درست است که 503 اسب‌بخار رقم کمی محسوب نمی‌­شود، اما از دید تیونری همانند ای‌سی اشنیتزر، همیشه جای پیشرفت وجود دارد.

پس از تیونینگ، پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی این شاسی‌بلند آلمانی که به دو توربوشارژر مجهز شده، می‌­تواند حداکثر 592 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این اعداد، 89 اسب‌بخار افزایش قدرت و 100 نیوتن‌متر افزایش گشتاور را نسبت به نسخه استوک نشان می‌­دهند.

این تیونر آلمانی اعلام نکرده که افزایش قدرت و گشتاور ذکر شده چه تاثیری روی عملکرد این شاسی‌بلند داشته، اما مسلماً می‌­توان انتظار عملکرد بهتری از نسخه تیونینگ شده داشت. علاوه‌بر ارتقای عملکرد پیشرانه، ای‌سی اشنیتزر تغییراتی هم در سیستم تعلیق X3 اعمال کرده که سبب شده ارتفاع آن به صورت تقریبی 20 میلی­‌متر در جلو و 25 میلی‌­متر در عقب کاهش پیدا کند.

تغییرات ذکر شده در سیستم تعلیق، ظاهر این شاسی‌بلند آلمانی را اسپرت‌­تر جلوه می­‌دهد. به علاوه، طبق ادعای ای‌سی اشنیتزر، این موضوع سبب بهبود فرمان‌پذیری X3 هم شده است.  ای‌سی اشنیتزر به صورت پایه این نسخه تیونینگ شده را به رینگ­‌های 20 اینچی مجهز کرده، اما امکان سفارش آن با رینگ­‌های 22 اینچی هم وجود دارد.

در فضای خارجی نسخه تیونینگ شده، شاهد تغییراتی جزئی هستیم. به طور مثال، کیت بدنه­‌ای که ای‌سی اشنیتزر برای X3 در نظر گرفته، شامل موارد زیر می‌­شود:

  • یک اسپلیتر (Splitter) در قسمت جلو
  • یک بال کوچک روی سقف که بر روی اسپویلر نسخه استوک نصب شده
  • اضافه شدن نوشته AC Schnitzer در قسمت‌­های مختلف بدنه از جمله قسمت پایین درهای عقب
تیونینگ ب‌ام‌و X3 M توسط ای‌سی اشنیتزر

همان‌طور که می­‌دانید، ب‌ام‌و X3 نسخه M در دو تیپ مختلف عرضه می­‌شود که عبارتند از تیپ پایه و تیپ کامپتیشن. ای‌سی اشنیتزر اعلام کرده که در حال حاضر مشغول کار بر روی تیپ پایه بوده و به زودی شاهد نسخه تیونینگ شده از این تیپ هم خواهیم بود.

دیدگاه کاربران