آماده مسابقه روی پیست یخی

ویراژ روی یخ با بنتلی کانتیننتال GT

9 بهمن 1398 18:51

هرچند بنتلی کانتیننتال GT صاحب پیشرانه‌ای نسبتاً قدرتمند است، اما مطمئناً برای حضور در پیست مسابقات آمادگی چندانی ندارد. البته اکنون با نمونه‌ای متفاوت از این خودرو روبرو هستیم که به طور اختصاصی برای شرکت در دومین دوره مسابقات سالیانه سرعت روی یخ به نام GP Ice Race که در اتریش برگزار می‌شود، حاضر شده و تمام ملزومات حضور در این رقابت را به همراه دارد.

تغییر ارتفاع سیستم تعلیق نسبت به نمونه استاندارد، تغییر سیستم اگزوز و نصب میله‌های ایمنی در فضای کابین از مهمترین تغییرات نسبت به نسخه استاندارد است.در همان نگاه اول پوشش منحصربه‌فرد بدنه جلب نظر می‌کند که با ترکیبی از رنگ‌های مشکی، آبی و سفید تصویری از کوهستان برفی با آسمانی آبی را بر پیکر این بنتلی یخ‌نورد به نمایش گذاشته است. ردیف چراغ‌های LED روی سقف و تایرهای Pirelli Scorpion که به چسبندگی بیشتر کمک می‌کنند را نیز می‌توان به عنوان سایر تجهیزات مهم این خودرو به شمار آورد.

پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری استاندارد این خودرو که مجهز به توربوشارژر بوده و 626 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند در این نمونه خاص بدون تغییر باقیمانده چرا که این میزان قدرت برای شرکت در مسابقه‌ای که روی مسیر یخی برگزار می‌شود کافی به نظر می‌رسد.

بنتلی کانتیننتال GT

کانتیننتال GT می‌تواند ظرف تنها 3.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یافته و پس از آن تا رسیدن به سرعت 321 کیلومتر برساعت به حرکت خود ادامه دهد، هرچند که در چنین مسابقه‌ای معمولاً سرعت خودروها به این ارقام نخواهد رسید.

تنها بخش مرتبط با پیشرانه از این خودرو که برای حضور در مسابقه تغییر کرده را می‌توان سیستم اگزوز آن دانست که به لطف نصب کیت Akrapovic، اکنون صدایی خشن‌تر از قبل تولید می‌کند.

غیر از این باید به تغییر ارتفاع سیستم تعلیق نسبت به نمونه استاندارد نیز اشاره کرد که به دلیل ارائه عملکرد بهتر در مسیر برفی، به میزان 15 میلی‌متر افزایش ارتفاع پیدا کرده است.

از آنجا که این خودرو قرار است در یک مسابقه پرچالش شرکت نماید، در فضای کابین با میله‌های ایمنی، کپسول اطفای حریق و البته صندلی‌های مسابقه‌ای مجهز به کمربندهای ایمنی مخصوص روبرو هستیم.

فردی که قرار است در جریان مسابقه پشت فرمان این بنتلی کانتیننتال GT ویژه قرار گیرد، سابقه قهرمانی در مسابقات رالی قهرمانی جوانان را در کارنامه خود داشته و همچنین دختر یکی از قهرمانان قدیمی رالی است.

خانم Catie Munnings که پیش از این در کلاس بانوان مسابقات رالی قهرمانی اروپا مقام اول را به دست آورده، حتی سابقه مجری‌گری برنامه خودرویی Catie's Amazing Machines در تلویزیون بریتانیا را نیز دارد.

همانطور که قبلاً اشاره شد، این دومین مرتبه‌ای است که مسابقات GP Ice Race برگزار می‌شود. در این رقابت که از تاریخ دوم فوریه در اتریش آغاز خواهد شد، شرکت‌کنندگان در یک پیست یخ زده 600 متری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دیدگاه کاربران