قدرت بیشتر برای اربابان حلقه

تیونینگ ABT برای چهار خودروی آئودی

11 بهمن 1398 19:23

تیونر آلمانی ABT Sportsline که در تیونینگ خودروهای آئودی تخصص دارد، اخیراً اقدام به تیونینگ چهار مدل جدید از این خودروساز آلمانی کرده که عبارتند از: RS4 Avant مدل 2020، RS6 Avant مدل 2020،  RS7 Sportback مدل 2020 و  RS Q8 مدل 2020.

در این چهار نسخه تیونینگ شده شاهد افزایش قدرت پیشرانه هستیم. به طوری که به لطف تیونینگ ABT، حال آئودی RS Q8 در مقایسه با لامبورگینی اوروس، 49 اسب‌بخار قدرت بیشتر و 30 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می­‌کند. همان‌طور که می­‌دانید، دو مدل RS4 آوانت و RS6 آوانت، استیشن‌واگن محسوب می‌­شوند. به علاوه، مدل RS7 اسپرت‌بک یک سدان و مدل RS Q8 یک شاسی‌بلند به شمار می‌­رود. با وجود این که همه این چهار نسخه تیونینگ شده بسیار جذاب و اسپرت هستند، اما در میان آن‌­ها، آئودی RS7 اسپرت‌بک بیشتر از بقیه خودنمایی می­‌کند.

اولین نکته‌ای که در نسخه تیونینگ شده از RS7 اسپرت‌بک نظر شما را جلب خواهد کرد، رنگ آبی استثنایی آن است. نمی­‌توان با قطعیت گفت که این رنگ مات مربوط به آئودی است یا ABT، اما می­‌توان با قطعیت گفت که این رنگ آئودی RS7 اسپرت‌بک را بسیار جذاب­‌تر کرده است. به علاوه، همان‌طور که در تصاویر هم قابل مشاهده است، رینگ‌های نسخه استوک یعنی نسخه تیونینگ نشده از این خودرو با رینگ­‌هایی 22 اینچی با رنگی تیره جایگزین شده‌­اند. طبق ادعای این تیونر آلمانی، در طراحی این رینگ­‌ها آیرودینامیک بودن هم در نظر گرفته شده است.

همان‌طور که انتظار می‌­رود، در این چهار نسخه تیونینگ شده شاهد افزایش قدرت پیشرانه هستیم. در مدل RS4 آوانت، حداکثر قدرت به 503 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور به 660 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. با این حساب، تیونینگ ABT بر روی پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر V شکل این خودرو که به دو توربوشارژر مجهز شده، باعث تولید 59 اسب‌‌بخار قدرت و 60 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری شده است.

البته باید بدانید که در میان این چهار مدل، آئودی RS4 آوانت ضعیف‌­ترین مدل به شمار می­‌رود! در نسخه استوک از سه مدل دیگر، شاهد یک پیشرانه 4.0 لیتری هشت سیلندرِ V شکل هستیم که به دو توربوشارژر مجهز شده و می­‌تواند حداکثر 591 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به احتمال زیاد، از نظر شما این اعداد کافی بوده و نیازی به افزایش آن­‌ها وجود ندارد، اما این تیونر آلمانی نظری متفاوت دارد. به این ترتیب، قدرت و گشتاور سه مدل دیگر به ترتیب به 690 اسب‌بخار و 880 نیوتن‌متر رسیده است.

به لطف تیونینگ ABT، حال آئودی RS Q8 در مقایسه با لامبورگینی اوروس، 49 اسب‌بخار قدرت بیشتر و 30 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می­‌کند. اوروس می­‌تواند فقط در عرض 3.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کرده و حداکثر سرعت آن هم به 305 کیلومتر برساعت می‌­رسد. ABT هیچ اعداد و ارقامی در خصوص عملکرد نسخه تیونینگ شده از آئودی RS Q8 منتشر نکرده، اما می­‌دانیم که نسخه استوک از این شاسی‌بلند آلمانی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت از حالت سکون، به زمانی معادل با 3.8 ثانیه نیاز دارد.

در کنار رونمایی از این چهار نسخه جدید، این تیونر آلمانی که قدمت آن به نیم قرن می­‌رسد مشغول کار بر روی آئودی RS6-R است. انتظار می­‌رود نسخه تیونینگ شده از این خودرو در سال میلادی جاری رونمایی شود و حداکثر قدرتی فراتر از 700 اسب‌بخار داشته باشد.

دیدگاه کاربران