به خاطر 150 اسب‌بخار بیشتر

پورشه 911 توربو S با چاشنی برق

21 بهمن 1398 12:05

برای اهالی تیونینگ شرکت Kelly-Moss نامی شناخته شده است. تیمی ماجراجو که اغلب پروژه‌های عجیبی روی پورشه اجرا می‌کنند. مانند 911 آفرود، سافاری و نصب دو 911 روی هم. در جدیدترین پروژه، این مجموعه با همکاری Vonnen یک 911 تقریباً هیبریدی را می‌بینیم.

موتور برقی با نصب شدن روی چرخ‌ طیار به تقویت گشتاور در همه دور موتورها کمک می‌کند. اقدامی پیچیده که باعث شده قدرت این پورشه 150 اسب‌بخار دیگر افزایش پیدا کند.اگرچه گفته می‌شود پورشه برای سال 2022 مدل هیبریدی 911 را در نظر گرفته ولی تا این لحظه هنوز برنامه جدی را اجرا نکرده است. با این حال بسیاری از شرکت‌های تیونینگ پیش‌قدم شده‌اند با تغییراتی در قوای محرکه این خودرو آن را تبدیل به یک هیبریدی ملایم کنند. شرکت Vonnen یکی از همین تیم‌ها بود که حالا به درخواست Kelly-Moss دست روی مدل توربو S سری 991 این خودرو گذاشته است.

دو شرکت محصول جدید را برای مسابقات سرعت آماده کرده‌اند. در واقع Vonnen فناوری آن را طراحی کرده و Kelly-Moss آن را نصب کرده است. دو شرکت تاکید دارند که پورشه 911 جدید یک اسپرت هیبریدی نیست. درواقع موتور برقی با نصب شدن روی چرخ‌ طیار به تقویت گشتاور در همه دور موتورها کمک می‌کند. اقدامی پیچیده که باعث شده قدرت این پورشه 150 اسب‌بخار دیگر افزایش پیدا کند. البته کاهش وزن 70 کیلوگرمی نیز در رسیدن به این رکورد بی‌تاثیر نبوده است.

مدیر اجرایی Kelly-Moss می‌گوید امیدوار است فناوری جدید، رانندگان حرفه‌ای را با دنیای هیبریدی‌ها آشتی دهد. یکی از مزایای خودروی فوق کاهش مصرف سوخت و البته کاهش میزان آلایندگی آن است.

پورشه 911 توربو S در حالت استاندارد می‌تواند 552 اسب‌بخار نیرو و 700 نیوتن‌متر گشتاور را از پیشرانه 3.8 لیتری خودرو بیرون بکشد. با این خروجی صفر تا صد را در 3 ثانیه می‌پیماید و به سرعت نهایی 318 کیلومتر برساعت می‌رسد.

دیدگاه کاربران