تنها با پیشرانه 3 سیلندر

داچیا لوگان مدل 2021

9 مهر 1399 12:04

بالاخره داچیا از مدل لوگان رونمایی کرد. داچیا در ساخت این خودرو از پلتفرم جدیدی استفاده نکرده ولی در عین حال عواملی که باعث ارزان دیده شدن بود را حذف و یا کمرنگ کرده است.

نسل جدید داچیا لوگان را تنها می‌­توان با پیشرانه سه سیلندر سفارش داد که بسته به حجم بین 65 تا 100 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.فرمان برقی، چراغ‌های LED جلو با افزایش 37 درصدی طول و 9 درصدی عرض نوردهی در مقایسه با چراغ‌های هالوژنی نسل قبل، ترمز خودکار اضطراری، هشدار نقطه کور، دستیار پارک با سنسورهای جلو و عقب و دوربین دید عقب و حتی دستیار شروع حرکت در سربالایی مواردی هستند که در هیچکدام از نسل‌های قبلی این مدل دیده نشده و به همین دلیل حساب نسل جدید لوگان را باید کاملاً جدا دانست.

نسل جدید داچیا لوگان را تنها می‌­توان با پیشرانه سه سیلندر سفارش داد که پیشرانه یک لیتری تنفس طبیعی با 65 اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده پنج سرعته دستی ضعیف‌ترین حالت آن است. پیشرانه قابل سفارش بعدی، نمونه 0.9 لیتری مجهز به توربوشارژر خواهد بود که 90 اسب‌بخار قدرت داشته و با جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا CVT عرضه می­‌شود. اما قدرتمندترین پیشرانه TCe است که غیر از 100 اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده شش سرعته دستی، با سوخت LPG هم سازگار است.

داچیا لوگان مدل 2021

سیستم خاموش/حرکت پیشرانه در کنار جعبه‌دنده CVT علاوه‌بر تعویض سریع‌تر و کمک به شتابگیری بیشتر، در کاهش مصرف سوخت هم تاثیرگذار خواهد بود.

علاوه بر بخش فنی و نمای ظاهری، کابین لوگان هم بسیار متحول و شبیه به خودروهای مدرن شده است. سیستم چندرسانه‌ای مرکزی با نام Media Control امکان ارتباط با تلفن همراه، بلوتوث و USB را داشته درحالی‌که در تریم­‌های گران‌تر نمایشگر لمسی هشت اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو نصب خواهد شد.

کابین داچیا لوگان مدل 2021

با سفارش Media Nav، امکاناتی شامل مسیریاب، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هم به سامانه اطلاعات سرگرمی افزوده می­‌شود. بسته به تریم، سیستم صوتی به 2، 4 یا 6 بلندگو مجهز بوده و پشت آمپر دیجیتال 3.5 اینچی نیز قابل نصب است.

فضای صندوق عقب داچیا لوگان برابر با 528 لیتر است ضمن این‌که 21 لیتر فضا در کنسول مرکزی و پوشش داخلی درها برای قرار دادن لوازم کوچک فراهم شده است. طول لوگان 3.6 سانتی‌متر بیشتر از قبل شده و در محفظه بار شاهد نصب جداکننده‌ای هستیم که این بخش را به چهار قسمت تقسیم می‌­کند. ارتفاع کف محفظه بار هم نسبت به قبل 19 میلی‌متر کاهش یافته است.

استفاده از پلتفرم CMF باعث افزایش مقاومت و سختی بدنه این خودرو شده که با نصب حسگرهای فشار در درها و نصب ایربگ‌های جانبی ایمنی آن نیز کامل می­‌شود.

داچیا وعده داده فروش نسل جدید لوگان را در ماه‌های آینده آغاز نماید.

دیدگاه کاربران