ورود ژاپنی تند و تیز به آمریکا

معرفی نسخه چهار سیلندر تویوتا سوپرا مدل 2021

26 بهمن 1398 16:35

تویوتا پیش از این اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای عرضه مدل سوپرا با پیشرانه 4 سیلندر در بازار خودروی آمریکای شمالی ندارد. با توجه به حصور مدل 86 در این بازار، چنین تصمیمی تاحدی منطقی به نظر می‌رسید.

بدون توجه به قیمت، این خودرو باید با نسخه چهار سیلندر از خودروهایی چون فورد موستانگ، شورولت کامارو، جگوار F-Type و پورشه 718 کیمن به رقابت بپردازد.اما خبر خوش برای علاقمندان تویوتا این است که خودروساز ژاپنی در تصمیم خود تجدیدنظر نموده و قرار است این مدل را نیز به همراه پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو به مشتریان ارائه نماید.

تویوتا در جریان معرفی نسخه مخصوص مسابقات Nascar از این خودرو در Daytona 500 ، سوپرا 2.0 را نیز معرفی کرده و ضمناً اعلام نموده که عرضه مدل شش سیلندر نیز ادامه خواهد یافت.

پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مورد بحث همان نمونه‌ای بوده که در نسل فعلی ب‌ام‌و BMW Z4 sDrive30i نصب شده و 255 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. این خودرو برای دستیابی به سرعت 96 کیلومتر برساعت به تنها 5 ثانیه زمان نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر برساعت خواهد بود.

وزن تویوتا سوپرا 4 سیلندر به میزان 91 کیلوگرم سبک‌تر از نسخه شش سیلندر بوده و برابر با 1442 کیلوگرم است. توجه داشته باشید که سبک‌ترین نسخه از مدل 86 وزنی برابر با 1259 کیلوگرم دارد.

تویوتا سوپرا چهار سیلندر

از سایر تغییرات این خودرو نسبت به مدل شش سیلندر می‌توان به جایگزین شدن ترمز تک پیستون به جای کالیپرهای چهار پیستونه و حذف دیفرانسیل فعال، تعلیق فعال و همچنین تنظیم برقی 14 حالته صندلی‌ها اشاره کرد که با نمونه‌های عادی تعویض شده‌اند.

امکانات ایمنی شامل کروزکنترل فعال، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر و سنسورهای پارک در این مدل همچنان قابل عرضه بوده اما نه به صورت استاندارد بلکه به عنوان بخشی از مجموعه جدید «ایمنی و فناوری» که با پرداخت مبلغی اضافه قابل دریافت است. این مجموعه موارد دیگری شامل اپل کارپلی بی‌سیم، مسیریاب و سیستم صوتی به همراه 12 بلندگو را نیز شامل می‌شود.

هنوز درباره قیمت تویوتا سوپرا چهار سیلندر رقمی اعلام نشده، اما با توجه به قیمت پایه 49,990 دلاری سوپرا 3.0 مدل 2020، می‌توان حدس زد که نمونه 2.0 نیز قیمت پایه‌ای بیش از 40 هزار دلار داشته باشد.

تویوتا سوپرا چهار سیلندر

بدون توجه به قیمت، این خودرو باید با نسخه چهار سیلندر از خودروهایی چون فورد موستانگ، شورولت کامارو، جگوار F-Type و پورشه 718 کیمن به رقابت بپردازد هرچند که رقبای دیگری همچون نیسان 370Z، تویوتا 86، سوپرا BRZ و حتی سوپرا شش سیلندر نیز می‌توانند خریداران را به وسوسه بیاندازند.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد تویوتا سوپرا 2.0 از تمام رقیبان خود به جزء تویوتا 86 سبک وزن‌تر و در بخش شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت نیز تنها از پورشه 718 کیمن کندتر بوده هرچند که میزان قدرت خروجی پیشرانه آن تنها از تویوتا 86 بیشتر است.

نکته مهم دیگر درباره سوپرا 2.0 این است که برخلاف سایر رقبا، امکان سفارش این خودرو با جعبه‌دنده دستی وجود ندارد که این مورد هم می‌تواند در نظر بسیاری از خریداران مهم باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران