هاچ‌بک برقی با قابلیت پیمایش 180 کیلومتر

معرفی رنو توئینگو Z.E

6 اسفند 1398 12:24

تنها دو هفته از زمانی که شرکت رنو برنامه‌اش برای معرفی نسخه برقی از مدل توئینگو را اعلام کرد، می‌گذرد. پس از این زمان کوتاه اکنون خودروساز فرانسوی مدل وعده داده شده را با نام توئینگو Z.E. به جهانیان معرفی کرده است. همچون سایر خودروهای کوچک شهری که مدتی بعد از نسخه استاندارد به صورت برقی نیز ساخته شده‌اند، این خودروی کوچک فرانسوی نیز ظاهری مشابه با نمونه معمولی توئینگو دارد که در ژانویه 2019 با چهره‌ای بروزرسانی شده معرفی شد.

این خودروی دیفرانسیل عقب می‌تواند تا 180 کیلومتر مسافت را در سیکل ترکیبی طی نماید.رنو توئینگو Z.E. همان آرایش دیفرانسیل عقب همتای بنزین‌سوز خود را حفظ کرده اما اکنون به جای پیشرانه تنفس طبیعی یک لیتری یا نمونه 0.9 لیتری مجهز به توربوشارژر، از موتور الکتریکی برای حرکت یاری می‌گیرد.

این خودرو که باید به مبارزه با اسمارت فورتو EQ بپردازد، 81 اسب‌بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار داشته که به یاری آن ظرف تقریباً 4 ثانیه به سرعت 50 کیلومتر برساعت دست خواهد یافت. حداکثر سرعت این هاچ‌بک برقی 135 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

رنو توئینگو Z.E

بدیهی است که این خودرو نه با هدف ثبت رکورد در پیست نوربورگ‌رینگ بلکه به منظور ساخت یک خودروی برقی با قیمت مناسب برای استفاده در داخل شهر تولید شده است. به لطف باتری لیتیوم-یون 22 کیلووات ساعتی که به تنهایی 165 کیلوگرم وزن دارد، رنو توئینگو Z.E. با یکبار شارژ کامل می‌تواند 250 کیلومتر مسافت را در داخل شهر طی کند. در چرخه کامل WLTP که شامل 57 درصد استفاده در داخل شهر، 25 درصد حومه شهر و 18 درصد حرکت در بزرگراه است، شعاع حرکتی برابر با 180 کیلومتر خواهد بود.

در مقام مقایسه بد نیست بدانید اسمارت فورتو EQ که باتری لیتیوم-یون کوچکتری به ظرفیت 17.6 کیلووات ساعت دارد می‌تواند براساس استاندارد NEDC (که مطابقت کمتری با شرایط واقعی دارد) مسافتی بین 140 تا 153 کیلومتر را طی نماید.

رنو توئینگو Z.E

برای شارژ باتری رنو توئینگو Z.E. از طریق سوکت 2.3 کیلووات به 13 ساعت و نیم و از طریق مجموعه‌های شارژ دیواری 3.7 و 7.4 کیلووات به ترتیب به 8 و 4 ساعت زمان نیاز است.

رنو توئینگو Z.E. که توسط شرکت سازنده به عنوان یک خودروی شهری واقعی معرفی شده، باید با خودروهایی همچون اشکودا سیتی‌گو، فولکس‌واگنe-up!  و سئات Mii رقابت نماید. این مدل به عنوان هفتمین خودروی برقی شرکت رنو شناخته شده که شامل مدل‌هایی چون نسل دوم زوئی، ون کانگو Z.E. و توئیزی می‌شود.

دیدگاه کاربران