عملکرد اسپرت با ظاهری خشن

معرفی مرسدس-آام‌گ GLA45 مدل 2021

8 اسفند 1398 12:26

پس از مدلهای A45 و CLA45، اکنون کراس‌اور GLA45 به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری M139 مجهز شده، پیشرانه‌ای توربوشارژ که 382 اسب‌بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده این کراس‌اور جمع‌وجور قرار خواهد داد.

برای بهره‌گیری کامل از قدرت پیشرانه، حالت رانندگی Race-Start در این خودرو پیش‌بینی شده که با مدیریت نیروی پیشرانه و نحوه تعویض دنده، بیشترین میزان بازدهی را ایجاد می‌کند. نیروی پیشرانه این خودرو از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. بنابر اعلام مرسدس، شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت GLA45 برابر با 4.3 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترنیکی روی رقم 249 کیلومتر برساعت محدود شده است.

برای بهره‌گیری کامل از قدرت پیشرانه، حالت رانندگی Race-Start در این خودرو پیش‌بینی شده که با مدیریت نیروی پیشرانه و نحوه تعویض دنده، بیشترین میزان بازدهی را ایجاد می‌کند. تعلیق مرسدس-آام‌گ GLA45 نیز مورد بازنگری قرار گرفته و به دلیل استفاده از جناغی‌های آلومینیومی، وزن آن کاهش یافته است. کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر این خودرو به راننده اجازه می‌دهد از میان سه حالت، یکی را انتخاب کند.

مرسدس-آام‌گ GLA45 مدل 2021

یک صفحه آلومینیومی نیز در زیر پیشرانه خودرو نصب شده است. ترمزهای مرسدس-آام‌گ GLA45 به صورت استاندارد از کالیپرهای چهار پیستونه با دیسک‌های 13.8 اینچی در جلو و دیسک‌های 13 اینچی تک پیستونه در عقب بهره می‌برد که در صورت سفارش پکیج AMG Dynamic Plus، کالیپرهای شش پیستونه به همراه دیسک‌های 14.2 اینچی جایگزین خواهد شد.

چراغ‌های جلوی مرسدس-آام‌گ GLA45 به صورت استاندارد از نوع LED بوده و جلوپنجره با خطوط عمودی، لبه‌های گلگیرها، اسپویلر سقفی بزرگ و سپر جدید عقب با دو خروجی اگزوز 3.2 اینچی را باید از نقاط قابل توجه در ظاهر این خودرو دانست. رینگ‌های این کراس‌اور اسپرت به صورت استاندارد 19 اینچی بوده درحالی‌که بنابر سفارش مشتری امکان نصب مدل 21 اینچی نیز فراهم است.

در فضای کابین نیز باید به صندلی‌های اسپرت با قابلیت دربرگرفتن بیشتر سرنشینان، تریم مشکی پیانو برای کنسول میانی و پوشش چرم ناپا بر روی فرمان اشاره کرد.

قرار است فروش نسخه جدید GLA از اواخر سال 2020 در ایالات متحده آغاز شود. شرکت سازنده هنوز درباره قیمت این خودرو رقمی اعلام نکرده است.

دیدگاه کاربران