کراس‌اوری چینی با زبان ایتالیایی

منتظر SEM DX3 در ایران باشیم؟

8 اسفند 1398 20:00

انتشار تصاویر تردد یک دستگاه کارس‌اور جدید با برند Soueast در خیابان‌های کشور گمانه‌زنی‌ها برای حضور قریب‌الوقوع این خودرو در بازار ایران را افزایش داده است.

SEM DX3 ضمن حفظ سنت همیشگی چینی‌ها یعنی اغراق در خطوط و و زوایا به ویژه در نمای جلویی، جزئیات چشم‌گیر ایتالیایی را نیز رعایت کرده بود. برند سوئیست برای ایرانی‌ها یادآور ون‌های تاکسی موسوم به دلیکاست. شرکتی که همکاری نزدیکی با میتسوبیشی ژاپن دارد. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد نمایندگان این شرکت از حدود دو سال پیش برای حضور در بازار ایران ارتباطاتی را برقرار کرده بودند ولی بنا به دلایلی از جمله ممنوعیت واردات و مشکلات ناشی از اعمال استانداردهای جدید، همکاری با طرف ایرانی مقدور نشد. حالا تصاویر حضور دو مدل DX3 و DX7 این شرکت که با پلاک گذرموقت هستند، احتمال عرضه این محصولات البته به صورت مونتاژی را تقویت کرده است.

مشخصات فنی و امکانات SEM DX3

شرکت خودروسازی سوئیست که که با نام تجاری SEM (مخفف SouEast Motor) شناخته می‌شود مدل DX3 را سال 2016 در نمایشگاه پکن رونمایی کرد. کراس‌اور زیبایی که در همکاری با موسسه مطرح ایتالیایی پینین‌فارینا توسعه یافته بود. این خودرو ضمن حفظ سنت همیشگی چینی‌ها یعنی اغراق در خطوط و و زوایا به ویژه در نمای جلویی، جزئیات چشم‌گیر ایتالیایی را نیز رعایت کرده بود.

کراس اور چینی SEM DX3

خودروی فوق با طول، عرضه و ارتفاع 4354، 1840 و 1654 معیارهای یک کراس‌اور سایز متوسط را به خوبی رعایت کرده است. اما با این حال وزن 1300 کیلوگرمی‌ نمی‌تواند خوشحال‌کننده باشد.

SEM DX3 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ از برند میتسوبیشی است. قدرت آن 156 اسب‌بخار در 5600 دور در دقیقه و گشتاورش 225 نیوتن‌متر در 2000 تا 4000 دور در دقیقه است. آنطور که از مشخصات فنی نسخه چینی آن برمی‌آید، جعبه‌دنده DX3 به صورت اتوماتیک CVT و انتقال قدرت آن تک محور جلو است.

کابین کراس اور چینی SEM DX3

درباره آپشن‌های SEM DX3 نمی‌توان با قطعیت اظهار نظر کرد چراکه حتی مشخص نیست شرکت عرضه‌کننده آن چیست. با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که در صورت عرضه احتمالی، این خودرو با نمایشگر 9 اینچی، رینگ 18 اینچی، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما و صندلی چرم به دست مشتریان برسد.

با توجه به معرفی دیگر خودروی تازه‌وارد چینی به اسم فردا SX6 کار چندان سختی نیست اگر بگوییم محصول جدید نیز در بازه قیمت 300 میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

نویسنده : نیما حدادی

منبع : باما

دیدگاه کاربران