وقتی از یک پیکاپ همه‌کاره حرف می‌زنیم

شاهکار جدید برابوس بر پایه مرسدس G63 AMG

9 اسفند 1398 17:41

تیونر افسارگسیخته برابوس بار دیگر یکی از آن پروژه‌های چشم‌گیر خود را معرفی کرد. محصولی به اسم 800 Adventure XLP، یک پیکاپ دلهره‌آور که روی شاسی‌بلند دوست‌داشتنی مرسدس‌بنز G63 AMG اجرا شده است.

برابوس توانست با اضافه کردن 50 سانتی‌متر به فاصله محوری فضایی مناسب برای قسمت بار را فراهم کند. تبدیل شاسی‌بلند لوکس-آفرود مرسدس‌بنز G کلاس آن هم مدل G63 AMG به یک پیکاپ غول‌آسا به لطف اضافه شدن 50 سانتی‌متری فاصله محوری، از پس هیچ تیونری برنمی‌آید غیر از برابوس.

برابوس که تخصص ویژه‌ای برای بهینه‌سازی پیشرانه دارد توانسته 789 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور را از دل قوای محرکه 4 لیتری هشت سیلندر آن بیرون بکشد. البته در این میان حضور سیستم پرخوران دو توربو نیز برای رسیدن به این خروجی جذاب بی‌تاثیر نبوده است.

برابوس جدید می‌تواند صفر تا صد را در 4.8 ثانیه بپیماید. این در حالی است که سرعت نهایی آن روی 210 کیلومتر برساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.

برابوبس ادونچر xlp 800

استفاده از رینگ‌های 22 اینچی علاوه بر افزایش پایداری، جذابیت‌های بصری این محصول را افزایش داده است.

برای تبدیل شاسی‌بلند G کلاس به یک پیکاپ آفرود واقعی برابوس دست به یک اقدام جسورانه زد و توانست با اضافه کردن 50 سانتی‌متر به فاصله محوری فضایی مناسب برای قسمت بار را فراهم کند. این یعنی حالا طول مدل جدید 5.3 متر شده است که حدود 70 سانتی‌متر از نسخه استاندارد طویل‌تر نشان می‌دهد.

همانطور که از تصاویر برمی‌آید در این پیکاپ دیگر اثری از تعبیه کردن تایر زاپاس در قسمت انتهایی نیست. برابوس هنوز به استفاده از لوله‌های تقویت‌شده فولادی اعتقاد دارد. البته برای قسمت بار ورق‌های فیبر کربن مشاهده می‌شود. یکی از نکات جالب این خودرو فضایی مخصوص برای قرارگیری یک پهپاد شناسایی است.

دیدگاه کاربران