در تیراژ 300 دستگاه

معرفی نسخه‌ای خاص از استون‌مارتین DB11

9 اسفند 1398 18:10

استون‌مارتین با معرفی نسخه Shadow Edition (سری سایه) از DB11 کوپه و کانورتیبل مدل 2021، سبک جدید خودروهای فوق لوکس-فوق اسپرت را پایه گذاشته است.

قرار است تنها 300 دستگاه از این محصول تولید شود که البته ارزش آن را دوچندان می‌کند. سال 2017 اولین ویرایش DB11 برای بازارهای جهانی رونمایی شد. خودرویی که آمد تا جانشین مدل موفق DB9 باشد. اما این نسخه مسیر موفقیت را با سرعت بیشتری نسبت به نسخه قبلی پیمود. جذابیت‌های بصری پیچیده، مشخصات فنی برتر و آپشن‌های خاص DB11 را خواستنی می‌کرد.

اکنون شاهد آن هستیم که در ویرایش جدید که نسخه‌ای به صورت سفارشی و تولید محدود است، خاص بودن این خودرو دوچندان شده است. ویرایش سایه برای مشتریان جهانی آماده فروش است ولی خبر بد اینجاست که قرار است تنها 300 دستگاه از این محصول تولید شود که البته ارزش آن را دوچندان می‌کند.

نسخه خاص از استون‌مارتین DB11

کار چندان سختی نیست که پیش‌بینی کنیم در مدل جدید علاوه بر بهبود طراحی، پیشرانه آن نیز دستخوش تغییر شده است. وجه تسمیه این خودرو را می‌توان در بالانس چشم‌نواز رنگ‌های مشکی و سفید در گرافیک بصری این خودرو مشاهده کرد. جلوپنجره، چراغ‌ها، رینگ‌ها و اسپلیتر زیر سپر جلو یک‌دشت مشکی شده‌اند تا جلوه معناداری بر بستر سفید رنگ بدنه آن ایجاد کند.

استون‌مارتین DB11 ویرایش Shadow ریزه‌کاری‌هایی دارد که آن را نسبت سایر نمونه‌ها و حتی در قیاس با کل تولیدات شرکت متمایز می‌کند. غیر از پوشش رنگ نیمه براق-نیمه مات بدنه این خودرو، رینگ‌های صیغلی 20 اینچی آن را پیش‌تر با این ترکیب‌بندی روی هیچ مدلی ندیده بودیم. بال عقب استون فوق که به لطف ویرایش سایه با پولیش براق سر جای خود قرار گرفته، در اوج سادگی وقار مثال‌زدنی دارد.

این جلوه هیجان‌انگیز را در اوج هماهنگی داخل کابین هم می‌بینیم. صندلی‌های با چرم آلکانتارای مشکی آن هم‌خوانی عجیبی با کنسول و داشبوردی با تریم تیره دارند.

در انتها باید گفت که استون‌مارتین برای این خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو که 503 اسب‌بخار قدرت و 696 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، استفاده کرده است. محصول فوق با قیمت پایه 222 هزار و 600 دلار برای بازار آمریکا پیش‌فروش شده است.

دیدگاه کاربران