جذابیت‌های تمام‌نشدنی یک خودروی برقی

فیات 500e رونمایی شد

13 اسفند 1398 13:44

در عصر فراگیر خودروهای برقی تمام تمرکز خودروسازان به هرچه بیشتر بودن میزان پیمایش است. این رویکرد بزرگ‌ترین ضربه را به طراحی این‌گونه خودروها وارد کرده است. با این حال به نظر می‌رسد که فیات جدید یک استثنا باشد.

فیات روی این خودرو تنها از باتری‌هایی با ظرفیت 40 کیلووات ساعت استفاده کرده که با یک بار شارژ می‌توانند پیمایش 240 کیلومتری را تضمین کنند. نسخه جدید فیات 500 همانطور که از نامش برمی‌آید یک محصول مینی‌سایز تمام برقی است. خودرویی جذاب که محبوبیت ویرایش بنزینی خود را تکرار کرده است. ایتالیایی‌ها بدون تغییر عمده در زبان سنتی طراحی 500e با برجسته‌تر کردن چراغ‌های LED در جلو و عقب به نوعی مدرن بودن آن را به رخ کشیده‌اند.

بعد از سال‌ها تنها در این مدل شاهد آن هستیم که فیات نماد 500 را در جلوپنجره این خودرو به عنوان یک امضای مشخص تعبیه کرده است. شاید طراحی بیرونی این خودرو چندان تفاوتی با نمونه‌های قبلی نداشته باشد ولی کابین فیات 500 برقی جدید به کلی با آنچه قبلا در مدل‌های بنزینی دیده بودیم متفاوت است.

نسخه برقی فیات 500

نمایشگرهای پشت آمپر کاملاً تغییر کرده‌‌اند و تمام دیجیتالی شده‌اند. هم‌چنین صفحه نمایش مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی، تریم و متریال داخلی و حتی فرم فرمان این خودرو نیز دستخوش تغییراتی چشم‌نواز شده‌‌اند.

ایتالیایی‌ها به شدت مراقب آن هستند که فلسفه و ماهیت این خودرو که طی دهه‌ها حفظ شده، تغییری نکند. یعنی هم‌چنان بتوان روی آن به‌عنوان یک خودروی ریزاندام شهری که جذابیت‌های فانتزی و اسپرت دارد حساب باز کرد. با در نظر گرفتن ابعاد کوچک این خودرو تعبیه کردن باتری‌های بزرگ غیرمنطقی است. به همین دلیل فیات روی این خودرو تنها از باتری‌هایی با ظرفیت 40 کیلووات ساعت استفاده کرده که با یک بار شارژ می‌توانند پیمایش 240 کیلومتری را تضمین کنند.

دیدگاه کاربران