نسخه‌ای خاص در تیراژ 5 دستگاه

بازگشت دوباره پینین‌فارینا با باتیستا

13 اسفند 1398 21:35

سال گذشته شرکت طراحی پینین‌فارینا در همین نمایشگاه ژنو که حالا به دلیل ویروس کرونا لغو شده است، از یک ابرخودروی برقی به اسم باتیستا (Battista) رونمایی کرد. خودرویی که مرزهای توانایی خودروهای برقی و حتی را بنزینی را در هم شکست. اکنون ایتالیایی‌ها نسخه جدید این خودرو به اسم Anniversario را به صورت مجازی رونمایی ‌کرده‌اند.

پینین‌فارینا می‌گوید قیمت پایه مدل جدید از باتیستا که تنها 5 دستگاه از آن ساخته خواهد شد، 2.89 میلیون دلار است. شرکت درباره این خودرو ادعای عجیب و غریبی نداشته است. تنها گفته می‌شود که باتیستای جدید با بهبودهای گسترده در بحث آیرودینامک وارد میدان شده است. البته رینگ‌های جدید آلومینیومی آن را نیز نباید از قلم انداخت. پینین‌فارینا می‌گوید قیمت پایه مدل جدید 2.89 میلیون دلار است. البته این را هم بدانید بد نیست که ویرایش استاندارد آن چیزی حدود 2.23 میلیون دلار قیمت داشت.

از همه‌چیز مهم‌تر تیراژ نسخه انیورساریو است که فقط 5 دستگاه خواهد بود. رنگ‌بندی این خودرو در نوع خودش جالب است. ایتالیایی‌ها می‌گویند باتیستای جدید از سه ترکیب رنگی با نام‌های عجیب سفید Sestriere (اشاره به منطقه کوهستانی در ایتالیا دارد)، خاکستری Antonelliana (احتمالا اشاره‌ به ساختمان معروف و تاریخی تورین) و آبی Iconica (به معنی یادبود) استفاده کرده است. برای ساخت بدنه با این سه رنگ، پروسه مونتاژ سه بار تکرار شده است.

پینین‌فارینا با باتیستا

چیزی که مدل‌های مختلف پینین‌فارینا باتیستا را زبانزد کرده است، طراحی آنها نیست. در واقع مشخصات فنی خیره‌کننده‌ای است که این خودروی برقی را فارغ از خاص بودن در دنیای الکتریکی‌ها تبدیل به کابوس تمام عیار مدل‌های بنزینی هم کرده است.

در مدل جدید علاوه بر چرخ‌های جدید با قفل مرکزی، شاهد کاهش 10 کیلوگرمی وزن نهایی نیز هستیم. پینین‌فارینا باتیستا با چهار موتور برقی یعنی هر چرخ یک عدد می‌تواند به خروجی خیره‌کننده 1874 اسب‌بخار قدرت و گشتاور باورنکردنی 2300 نیوتن‌متر برسد. با این خودرو به راحتی می‌توان سرعت نهایی 350 کیلومتر برساعت را تجربه کرد. شتاب باورنکردنی صفر تا صد آن 2 ثانیه و شتاب صفر تا 300 کیلومتر برساعتش فقط 12 ثانیه است.

دیدگاه کاربران