بنتلی قدرتمند با گریم متفاوت

میک‌آپ سبز به شیوه منصوری

14 اسفند 1398 17:34

منصوری این تیونر ایرانی‌الاصل که همیشه با شجاعت تمام دست روی خاص‌ترین خودروهای دنیا می‌گذارد، امسال این شانس را نداشت که مانند همیشه در ژنو سوئیس عرض‌اندام کند. چراکه این گردهمایی به دلیل ویروس کرونا لغو شد ولی با این حال منصوری دستاورد خود را به نمایش گذاشت.

منصوری با بهبود سیستم تنفس اگزوزها و برنامه‌نویسی مجدد ECU کاری کرده که خروجی پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربو بنتلی کانتیننتال جی‌تی به 640 اسب‌بخار برسد.پروژه جدید منصوری بنتلی کانتیننتال GT روباز است. این تیونر در کارنامه خود بارها انواع بنتلی‌ها را زیر تیغ جراحی خود برده است. اما کمتر پیش آمده که یک مدل روباز را دستکاری کند. تجربه‌های قدیم نشان می‌دهد که پروژ‌های تیونینگی این مجموعه با اغراق فراوان در رنگ‌بندی و یا کیت بدنه تولید می‌شود. اما به طرزی عجیب این بار شاهد آن هستیم که با ظرافتی مثال‌زدنی اقدام به استفاده از رنگ سبز در طراحی بیرونی و داخلی‌اش کرده است.

خطوط آرام سبز رنگی که از روی کاپوت جلو آغاز می‌شوند در گلگیر عقب تداوم پیدا می‌کنند که در اوج هماهنگی با دایره هم‌رنگ دور رینگ 22 اینچی‌ و کالیپر ترمزش است. اگر اینطور به نظر می‌رسد که بنتلی جدید نسبت به ویرایش استاندارد کمی عضلانی‌تر شده، دلیلش استفاده از یک بادی‌کیت جدید فیبر کربنی بوده است.

بنتلی کانتیننتال با تیونینگ منصوری

منصوری به‌جا و درست صندلی‌های را تماماً به رنگ سبز درآورد تا چشم‌گیری فضای کابین را افزایش دهد.

منصوری می‌گوید روی قوای محرکه این خودرو نیز تغییراتی اعمال کرده است. این شرکت با بهبود سیستم تنفس اگزوزها و برنامه‌نویسی مجدد ECU کاری کرده که خروجی پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربو آن به 640 اسب‌بخار برسد. این در حالی است که قدرت نسخه استاندارد بنتلی کانتیننتال جی‌تی 542 اسب‌بخار است.

به نظر نمی‌رسد که این تیونر روی جعبه‌دنده 8 سرعته دو کلاچه آن تغییری ایجاد کرده باشد. ولی با این حال شتاب صفر تا صد خودرو به زیر 4 ثانیه رسیده است. شاید این رکورد برای خودروهای اسپرت امروز چندان دندان‌گیر نباشد ولی در نظر داشته باشید که بنتلی کانتیننتال جی‌تی روباز وزنی بیش از 2200 کیلوگرم دارد.

دیدگاه کاربران