یک سر و چند گردن بالاتر

شاهکار آلپاین همه‌ را شوکه کرد

16 اسفند 1398 11:44

آلپاین که طی سال‌های اخیر مانور زیادی روی تک محصول خود A110 ‌داده است امسال در اقدامی خیره‌کننده ویرایشی انقلابی از این خودروی سپرت را معرفی کرد که با تحسین کارشناسان همراه شد.

این نسخه خاص بهترین تفسیر از آلپاین A110 در کل تاریخ شرکت بوده و تنها 400 دستگاه از آن راهی بازار خواهد شد.فرانسوی‌ها نام مدل جدید را Legend GT گذاشته‌اند. یک کوپه جوان‌گرا که به طرزی خارق‌العاده روی ویرایش 2 محور جدید شرکت شکل گرفته است. در واقع آلپاین بعد از معرفی کانسپت کراس‌اور کوپه این خودرو قصد دارد تحولات بنیادینی را در این محصول اعمال کند.

با تجربه موفقیت‌آمیز آلپاین در توسعه A110 و هم‌چنین حضور در دنیای آفرودها، تولید مدل عرضه محدود لجند جی‌تی اقدامی قابل قبول بود. مدیران آلپاین درباره پروژه جدید خود اظهار کرده‌اند که این خودرو بهترین تفسیر از A110 در کل تاریخ شرکت بوده است. شرکت در نظر دارد تنها 400 دستگاه از این کوپه را راهی بازار کند.

آلپاین A110 جی تی لجند

ظاهر آرام و سر به زیر این خودرو اصلاً نشان نمی‌دهد که زیر کاپوتش چه هیولایی خوابیده است. آلپاین A110 فوق مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ با 288 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور است. این خروجی برای ثبت رکورد صفر تا صد 4.4 ثانیه‌ای و رسیدن به سرعت نهایی 250 کیلومتر برساعتی کافی به نظر می‌رسد. البته نباید حضور جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه برند Getrag را در این میان نادیده گرفت. در نظر داشته باشید این خودروی تقریباً 4 متری وزنی حدود 1110 کیلوگرم دارد.

یکی از نکات جالب محصول جدید ترکیب کاملاً جدید رنگ‌ بدنه آن است. به طوری که پیش‌تر چنین رنگ‌هایی را ندیده بودیم. مهم‌تر از آن این‌که آلپاین هر سال ترکیب رنگ‌های انتخابی توسط مشتری را تغییر می‌دهد. ثبت سفارش این خودرو در بازار فرانسه با قیمت پایه 77 هزار دلار از همین الان آغاز شده است.

دیدگاه کاربران