ارتقای قدرت و گشتاور شاسی‌بلند برقی

تقویت مرسدس‌بنز EQC توسط برابوس

16 اسفند 1398 17:55

از سالها پیش، برابوس نامی شناخته شده در ارتقاء فنی و ظاهری محصولات شرکت مرسدس‌بنز بوده و طیف وسیعی از ساخته‌های این شرکت از مدل کوچک اسمارت گرفته تا شاسی‌بلند بزرگ GLS را دستخوش تغییر کرده است. اکنون متخصصان این شرکت به سراغ اولین خودروی تمام برقی این برند یعنی شاسی‌بلند EQC رفته‌اند تا خصوصیات حرکتی آن را بهبود ببخشند.

به لطف کیت E-PowerXtra برابوس، قدرت و گشتاور شاسی‌بلند برقی مرسدس‌بنز افزایش داشته است.مهمترین تغییری که برابوس روی مرسدس‌بنز EQC اعمال کرده به قدرت خروجی پیشرانه و حداکثر گشتاور آن مربوط می‌شود، بگونه‌ای که قدرت پیشرانه از 402 به 416 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور نیز از 760 به 830 نیوتن‌متر افزایش یافته است. این افزایش قدرت که تنها در زمان قرارگیری خودرو در حالت اسپرت قبال دستیابی خواهد بود، به لطف کیت E-PowerXtra برابوس حاصل شده است.

برابوس اعلام کرده که با این افزایش قدرت، اکنون مرسدس‌بنز EQC قادر است ظرف 4.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست پیدا کند که 0.2 ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد این خودرو خواهد بود. البته باید توجه داشت که حداکثر سرعت خودرو روی رقم 180 کیلومتر ثابت باقیمانده است.

تقویت مرسدس‌بنز EQC توسط برابوس

برابوس برای تغییر ظاهر مرسدس‌بنز EQC هم برنامه‌ریزی کرده و در آینده سپرهای جلو و عقب و رکاب‌های جانبی تازه‌ای بر روی آن نصب خواهد کرد اما در حال حاضر فقط اسپویلر عقب اضافه شده که در تصاویر رسمی انتشار یافته نیز قابل تشخیص است. در هرحال می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به زودی کیت بدنه این شاسی‌بلند برقی کامل شود. رینگ‌هایی که در تصاویر مشاهده می‌شود نیز توسط برابوس طراحی شده و در ابعاد 20 یا 21 اینچی قابل سفارش خواهد بود.

تمام مرسدس‌بنزهای EQC که توسط برابوس تیون شده‌اند به طراحی متفاوت صفحه دیجیتال پشت آمپر، دستگیره سفارشی درها و پدال‌های آلومینیومی نیز مجهز خواهند شد.

فعلاً درباره قیمت این خودرو سخنی به میان نیامده چراکه کیت E-PowerXtra  همچنان در حال گذراندن مراحل تست و بررسی است.

دیدگاه کاربران