ویروس کرونا در صنعت خودروی ایتالیا

خط تولید لامبورگینی متوقف شد

24 اسفند 1398 18:23

شیوع ویروس کرونا در ایتالیا سرانجام کار لامبورگینی را نیز به تعطیلی کشاند. این شرکت می‌گوید با توجه افزایش سرعت ابتلا خط تولید این شرکت به صورت موقت تا دو هفته متوقف خواهد بود.

غیر از لامبورگینی یکی از بزرگ‌ترین کسب و کارهای خودرویی این کشور اتحاد فیات-کرایسلر است که به دلیل گستردگی بیشتر کارکنان آن با وقفه‌ای نامشخص در خط تولید خود روبرو شده.شنیده‌ها حاکی از آن است که لامبورگینی در فاز اول، تولید خود را تا 6 فروردین متوقف خواهد کرد. چراکه کانون اصلی شیوع کرونا در شمال ایتالیا است که کارخانه لامبورگینی نیز در آنجا واقع شده است.

به گفته استفانو دومنیکاری مدیرعامل لامبورگینی توقف خط تولید این شرکت به دلیل احساس مسئولیت اجتماعی و حساسیت بالا اتخاذ شده است. البته پیش‌تر نخست‌وزیر ایتالیا با توجه شرایط کرونایی این کشور از اواخر هفته گذشته دستور داد کلیه کسب و کارها تا اوایل فروردین سال بعد تعطیل باشند.

در حال حاضر لامبورگینی با بحران دیگری نیز دست و پنجه نرم می‌کند. چراکه چین به عنوان دومین بازار بزرگ این شرکت هنوز به استانداردهای پیشین برای مشتریان نرسیده است.

غیر از لامبورگینی، سایر خودروسازان ایتالیایی نیز با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین کسب و کارهای خودرویی این کشور اتحاد فیات-کرایسلر است که به دلیل گستردگی بیشتر کارکنان آن با وقفه‌ای نامشخص در خط تولید خود روبرو شده است. اگرچه فیات اعلام کرده بخش‌هایی از کارخانه خود در کانون ویروس را تعطیل می‌کند ولی این هشدار را نیز مطرح کرده است که احتمال می‌رود با وخیم‌تر شدن اوضاع کلیه خطوط تولید در سرتاسر کشور را تعطیل کند. نگرانی اصلی اینجاست که فیات-کرایسلر در راس زنجیره تامین قطعات مربوط به شرکای آمریکایی خود نیز هستند. بنابراین ادامه کار برای کارخانه‌های آمریکایی‌ نیز با مشکلاتی روبرو شده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران