افزایش قدرت تا 730 اسب‌بخار

تیونینگ آئودی RS7 اسپرت‌بک توسط ABT

15 فروردین 1399 13:29

فروش آئودی RS7 اسپرت‌بک با مدل 2021 و قیمت پایه 114 هزار دلار از حدود یک ماه پیش در ایالات متحده و از مدتی پیشتر در اروپا شروع شده است. ماه ژانویه گذشته تیونر مشهور آلمانی یعنی ABT اقدام به عرضه کیت تقویت برای این خودرو کرد که شامل رینگ‌های 22 اینچی و افزایش قدرت پیشرانه به 690 اسب‌بخار می‌شد. اکنون متخصصان این شرکت که پایگاه اصلی آن در Kempten واقع شده، مجموعه تقویتی جدید برای این خودروی پرچمدار ارائه داده‌اند.

پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو آئودی RS7 پس از تغییرات، 730 اسب‌بخار قدرت و 920 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.این خودرو RS7-R نام گرفته و از پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو بهره‌مند شده که 730 اسب‌بخار قدرت و 920 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. رینگ‌های 22 اینچی جدید به همراه خروجی چهارگانه اگزوز که جایگزین خروجی دوتایی بیضی شکل مدل استاندارد RS7 شده را نیز می‌توان جزء سایر تغییرات صورت گرفته به‌شمار آورد.

پوشش سفارشی بدنه به همراه طراحی جدید سپرهای جلو و عقب و دیفیوزر فیبرکربنی عقب نیز جزء مواردی است که ABT برای متمایز ساختن طراحی این مدل بر روی چهره آن اجرا کرده است.

فضای داخلی این خودرو نیز از نظر ABT دور نمانده و به لطف استفاده گسترده از فیبرکربن و چرم، نمایی متفاوت پیدا کرده است. بر روی کنسول مرکزی هر نمونه از RS7-R نیز نشان ویژه‌ای نصب می‌شود تا نشان دهد خودروی موردنظر کدام نمونه از میان 125 دستگاه تولید شده بوده است.

نمونه‌ای که تصاویر آن در مطلب حاضر مورد استفاده قرار گرفته متعلق به راننده آلمانی مسابقات سرعت یعنی Daniel Abt بوده که نام وی روی کنسول میانی حک شده است.

شرکت ABT هنوز اعلام نکرده که شتاب RS7 اسپرت‌بک به واسطه تقویت انجام شده روی پیشرانه آن تا چه حد افزایش یافته اما باید توجه کنیم که مدل استاندارد این خودرو با قدرت 591 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 800 نیوتن‌متر برابر با 3.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 305 کیلومتر برساعت اندازه‌گیری شده است. البته اگر خواهان نمونه‌ای قدرتمندتر از RS7 باشید که توسط آئودی تقویت شده، باید تا ارائه نسخه هیبرید این خودرو که سال گذشته در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد صبر کنید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران