هیولایی با 1000 اسب‌بخار قدرت

تویوتا سوپرا A90، مخصوص دریفت

17 فروردین 1399 14:56

این روزها افراد مختلفی در سراسر جهان به تقویت تویوتا GR سوپرا مشغول شده‌اند تا نمونه‌ای قوی‌تر و هیجان‌انگیزتر از مدل استاندارد این خودرو را معرفی نمایند. اعضای تیم Papadakis Racing نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مشغول ساخت نمونه‌ای تقویت شده از این خودرو هستند، خودرویی که در مسابقه دریفت به‌کار گرفته خواهد شد.

این خودرو پیشرانه‌ای با قدرت 1000 اسب‌بخار در سینه خواهد داشت.پاپاداکیس ریسینگ که پایگاهی در ایالت کالیفرنیا در غرب ایالات متحده دارد، به واسطه پیروزی‌های متعدد به عنوان پر افتخارترین تیم حاضر در این دسته از رقابت‌ها شناخته می‌شود.

خودرویی که این تیم در حال آماده سازی آن است فعلاً تکمیل نشده اما رندرهایی از آن منتشر شده که چهره آن را تا حد زیادی برای علاقمندان آشکار می سازد. قرار است این خودرو تحت هدایت راننده حرفه ای دریفت یعنی آقای Fredric Aasbø در رقابت حاضر شود.

اولین نکته جالب توجه درباره این تویوتا سوپرا، کیت بدنه پهن آن شامل گلگیرها و هلالی چرخ‌های برآمده عقب است. این قطعات غیر از بخشیدن ظاهری خشن به چهره خودرو، به منظور ایجاد فضا برای نصب چرخ‌های بزرگ و همچنین یاری رساندن به راننده برای در اختیار داشتن زاویه فرمان کافی تغییر داده شده است. پوشش بدنه نیز با دو رنگ مشکی و زرد تزئین شده که البته نشان نوشیدنی انرژی‌زای Rockstar نیز روی آن به چشم می‌خورد.

تویوتا سوپرا A90، مخصوص دریفت

همچون هر خودروی دیگری که برای حضور در مسابقه دریفت آماده می‌شود، قطعات سیستم ترمز، سامانه تعلیق و البته قوای محرکه این تویوتا سوپرا GR نیز مورد بازنگری و تقویت قرار خواهد گرفت. با توجه به این‌که یکی از اولین نمونه‌های تقویت شده از نسل جدید سوپرا با پیشرانه‌ای ساخت Stephan Papadakis در نمایشگاه SEMA سال گذشته حاضر شده بود، اکنون نیز با نمونه‌ای بسیار قدرتمند از سوپرا روبرو خواهیم بود که قدرتی برابر با 1000 اسب‌بخار در سینه خواهد داشت.

براساس فایل تصویری کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، پیشرانه تقویت شده روی این خودرو نصب شده و اکنون در حال گذراندن تست داینو است.

مطمئناً این نمونه از تویوتا سوپرا GR اولین خودرو از این نوع نیست که برای شرکت در مسابقه دریفت تقویت شده اما اولین نمونه‌ای به‌شمار می‌آید که در سینه آن، نسخه تقویت شده از پیشرانه B58 نصب می‌شود. سایر نمونه‌های سوپرا که برای حضور در مسابقه دریفت آماده شده‌اند، از پیشرانه‌هایی غیر از نوع استاندارد همچون پیشرانه 2JZ به عنوان منبع قدرت استفاده می‌کنند.

دیدگاه کاربران