رونق بازار با خودروهای چینی

4 برند جدید چینی در راه ایران

26 فروردین 1399 15:13

از گوشه و کنار خبر می‌رسد که چند خودروساز خصوصی در تدارک عرضه محصولاتی جدید برای بازار خودرو کشور هستند.

بحران تولید در صنعت قطعه‌سازی که در پی خود تنش در عرضه شرکت‌های بزرگ خودروسازی دولتی را به همراه داشت، درنهایت کار را به انباشت هزاران تعهد معوق کشاند. در این میان شاید تنها خوش‌قول‌ترین فعالان این بخش، خودروسازان خصوصی بودند. در واقع این فقط برندهای چینی بودند که توانستند فعالیت کج‌دار و مریز خود را ادامه بدهند.

اکنون خبر می‌رسد که چند شرکت دیگر قصد دارند محصولاتی جدید را برای این بازار تشنه تدارک ببینند.

هونگ‌چی؛ چینی لوکس

هونگ‌چی H5
هونگ‌چی H5

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد شرکتی به اسم «مانیان خودرو» در حال آماده‌سازی برای تولید خودروی چینی با برند Hongqi است. پیش‌تر گفته می‌شد که پرشیا خودرو عرضه‌کننده ب‌ام‌و و مینی در ایران قصد عرضه هونگچی را دارد. تا این لحظه مشخص نیست که مانیان خودرو برنامه برای عرضه کدام یک از مدل‌ها را دارد. اما گمانه‌زنی‌ها حول دو مدل سدان H5 و H7 و دو کراس‌اور HS5 و HS7 مطرح شده است.

یِما؛ فعالیت با پلتفرم سوبارو

یما T70
یما T70

یکی دیگر از برندهایی که گفته می‌شود به زودی به دست مشتریان ایرانی می‌رسد Yema است. این برند قرار است توسط شرکت آریان خودروسازان طوس به تولید برسد. شنیده‌ها حاکی از آن است که مدل T70 این برند اصلی‌ترین گزینه برای مشتریان خواهد بود. خودرویی با پیشرانه 1.8 لیتری توربو که 170 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

سوئیست؛ از ون تا کراس‌اور

سوئیست DX3
سوئیست DX3

تا پیش از این هربار که نام برند Soueast چین مطرح می‌شد یاد ون‌های دلیکا می‌افتادیم. اما چندی پیش نمونه‌ای از مدل DX3 را با پلاک گذرموقت در کشور دیدیم. خودرویی که قرار است با پیشرانه 1.5 لیتری توربو 156 اسب‌بخاری عرضه شود.

فردا موتور؛ بازگشت گروه گرامی

گروه بازرگانی GBG یا همان خانواده‌ گرامی‌ها چندی پیش به صورت رسمی از مدل شاسی‌بلند SX6 با برند بومی خود یعنی Farda Motors رونمایی کرد. این خودرو دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 147 اسب‌بخار قدرت است.

نویسنده : نیما حدادی

منبع : باما

دیدگاه کاربران