بزرگ‌ترین خودرو برپایه پلتفرم MQB

آغاز فروش فولکس‌واگن ویلوران در چین

4 اردیبهشت 1399 11:36

پس از پیش‌نمایش در سال گذشته میلادی، مینی ون تجاری جدید فولکس‌واگن با نام ویلوران (Viloran) برای عرضه به مشتریان چینی معرفی شده است.

با توجه به ابعاد فولکس‌واگن ویلوران با طول 5.3 متر، این ون را می‌توان بزرگترین خودرویی دانست که بر روی پلتفرم جدید MQB شکل گرفته است.این خودرو که توسط شریک تجاری فولکس‌واگن در چین یعنی سایک فولکس‌واگن (SAIC Volkswagen) ساخته خواهد شد، قرار است با رقبایی همچون بیوک GL8 و لکسوس LM به نبرد بپردازد.

با توجه به ابعاد ویلوران که در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با 5346، 1976 و 1781 میلی‌متر بوده، این مدل را می‌توان بزرگترین خودرویی دانست که بر روی پلتفرم جدید MQB شکل گرفته است. فاصله میان محورهای این مینی ون هفت نفره نیز برابر با رقم قابل توجه 3.18 متر است که احتمالاً فضای راحتی را در کابین مخصوصاً برای سرنشینان ردیف دوم فراهم خواهد کرد.

طراحی کلی داشبورد فولکس‌واگن ویلوران به نمونه نصب شده در شاسی‌بلند ترامونت (نسخه مخصوص بازار چین از مدل اطلس) شباهت زیادی دارد هرچند که طراحی پنل سیستم تهویه، خروجی‌های هوا، فرمان و اهرم تعویض دنده نسبت به آن مدل متفاوت است.

کابین فولکس‌واگن ویلوران مخصوص بازار چین

پوشش چرم، گرمکن، تهویه و ماساژور صندلی‌ها به همراه آخرین نسل سیستم چندرسانه‌ای و سقف پانورامیک را می‌توان جزء سایر تجهیزات رفاهی موجود در این مینی ون تجاری بشمار آورد.

سامانه‌های کمکی راننده نیز شامل کروزکنترل تطبیق‌پذیر، دستیار حرکت در ترافیک، سامانه ترمز خودکار، هشدار حرکت در خطوط و دستیار پارک خودکار خواهد بود.

یکی از پیشرانه‌های قابل نصب در فولکس‌واگن ویلوران نمونه 2 لیتری TSI چهارسیلندر مجهز به توربوشارژر است که با کد EA888 شناخته شده و 217 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه قبلاً در مدل ترامونت نیز نصب شده است. غیر از پیشرانه مذکور، یک گزینه 2 لیتری دیگر با فناوری TSI نیز قابل انتخاب خواهد بود که 184 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد.

فولکس‌واگن ویلوران

تنها گزینه قابل انتخاب برای نصب به عنوان جعبه‌دنده در این خودرو نیز یک نمونه هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک بوده که قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. لازم بذکر است که فعلاً برنامه‌ای برای تولید نسخه چهارچرخ محرک ویلوران وجود ندارد.

شرکت SAIC VW از هم اکنون درحال ثبت سفارش برای مدل ویلوران بوده و برنامه دارد این خودرو را در ماه می به مشتریان تحویل دهد. قیمت پیش فروش آن از 49,500 دلار برای مدل پایه آغاز می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران