با بدنه‌ای عریض و 1350 اسب‌بخار قدرت

معرفی نسخه جدید از Czinger 21C

7 اردیبهشت 1399 11:00

تنها چند ماه پس از آغاز رسمی فعالیت، شرکت Czinger اعلام کرده در حال کار بر روی نسخه‌ای قدرتمندتر و البته عریض‌تر از مدل 21C است. این شرکت سازنده خودروهای سوپراسپرت که در کالیفرنیا واقع شده، مدتی پیش مدل 21C را معرفی کرد، خودرویی زیبا که نیروی محرکه خود را از پیشرانه 8 سیلندر 2.8 لیتری مجهز به یک جفت توربوشارژر به دست می‌آورد.

شرکت Czinger نسخه جدیدی از مدل C21 را معرفی کرده که از بدنه‌ای عریض‌تر نسبت به مدل استاندارد و همچنین 100 اسب‌بخار توان بیشتر پیشرانه بهره‌مند شده و اکنون تقریباً 1350 اسب بخار قدرت در اختیار دارد.قدرت این پیشرانه که تا 11 هزار دور در دقیقه می‌تواند دوران داشته باشد، در همکاری با مجموعه‌ای از موتورهای الکتریکی (که روی چرخ‌های جلو نصب شده) به 1233 اسب‌بخار می‌رسد که از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته سکوئنشال و سامانه چهار چرخ محرک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

اما اگر به عقیده شما این میزان قدرت هم کافی به نظر نرسد، شرکت Czinger اخبار خوشی برایتان دارد. چراکه سرپرست بخش تجاری این شرکت آمریکایی یعنی آقای Jens Sverdrup در گفتگویی که اخیراً با PistonHeads انجام داده، از ارائه نسخه‌ای جدید از 21C خبر داده که از بدنه‌ای عریض‌تر نسبت به مدل استاندارد و همچنین 100 اسب‌بخار توان بیشتر پیشرانه بهره‌مند شده و اکنون تقریباً 1350 اسب بخار قدرت در اختیار دارد.

آقای Jens اظهار داشته که این شرکت نتوانسته کار توسعه نسخه جدید از مدل 21C را تا قبل از نمایشگاه خودرو ژنو به پایان برساند. وی همچنین اعلام کرده که در صورت تمایل هرکدام از خریداران 80 دستگاه 21C، Czinger آمادگی دارد خودروی آن‌ها را در نسخه پهن‌پیکر به آنان تحویل دهد.

 نسخه جدید از Czinger 21C

آقای Jens معتقد است که خودروی 21C شاید بهترین گزینه برای رانده شدن در مسیرهای جاده‌ای بریتانیا نباشد اما مطمئناً در پیست‌های مسابقه عملکردی فوق‌العاده خواهد داشت.

نسخه پهن‌پیکر 21C نسبت به مدل استاندارد از تایرهای عریض‌تر و تغییراتی در شاسی و بدنه بهره‌مند شده که این مورد اخیر به بهبود عملکرد آیرودینامیکی این خودرو منجر شده است. با وجود افزایش قدرت پیشرانه، وزن آن تغییری نکرده و همچنان در محدوده 450 کیلوگرم باقیمانده است.

فعلاً ارقام دقیق مربوط به عملکرد فنی نسخه پهن‌پیکر از 21C اعلام نشده اما شتاب صفر تا یکصد کیلومتر برساعت نسخه استاندارد این خودرو برابر با تنها 1.9 ثانیه، زمان موردنیاز برای پیمودن مسافت 400 متر معادل با 8.1 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 432 کیلومتر برساعت اندازه‌گیری شده است.

آقای Jens ادعا کرده که با قیمت 1.7 میلیون دلاری 21C نمی‌توان خودروی دیگری خریداری کرد که عملکردی مشابه با آن ارائه نماید چراکه مهندسین شرکت Czinger پیشرانه 2.8 لیتری این خودروی اسپرت را بگونه‌ای تنظیم نموده‌اند که در عین ارائه عملکردی فوق‌العاده، در هنگام رانندگی در شهر نیز بسیار قابل کنترل خواهد بود.

گذشته از تمام این‌ها، شرکت Czinger برنامه دارد تا سال 2023 و با استفاده از شاسی و پیشرانه هشت سیلندر مدل 21C، سه خودروی جدید دیگر نیز معرفی نماید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران