بادی‌کیت یعنی این

جراحی دوباره منصوری روی فراری 812

8 اردیبهشت 1399 12:41

در پروژه‌های تیونینگ منصوری عبارت ظریف معنایی ندارد. این شرکت آلمانی اغلب مدل‌هایی عجیب و غریب و بسیار گران‌قیمت می‌سازند. اما شاید در پروژه جدید آن‌ها که روی فراری 812 سوپرفست اجرا شده شاهد ظرافتی چشم‌نواز هستیم.

تسلط کامل منصوری بر استفاده گسترده از فیبر کربن را در سرتاسر بدنه این خودرو شاهد هستیم. پیش‌تر منصوری یک نسخه دیوانه‌وار از فراری 812 سوپرفست را با نام Stallone آماده کرده بود. اما همانطور که شاهد هستیم در این مدل منصوری کمی محافظه‌کارتر رفتار می‌کند. با این حال هنوز هم تسلط کامل منصوری بر استفاده گسترده از فیبر کربن را در سرتاسر بدنه این خودرو شاهد هستیم.

اینکه تیونر نسبت به طراحی اصلی بدنه رفتاری عجیب از خود نشان نداده شاید برخلاف انتظارمان باشد ولی حقیقت آن است که بادی‌کیت جدید چندان هم بد از آب درنیامده است.

فراری 812 با تیونینگ منصوری

به نظر می‌رسد منصوری باز هم در بخش مشخصات فنی ظرافت را رعایت کرده است. درون سینه نسخه استاندارد این خودرو یک پیشرانه 12 سیلندر Vشکل با 800 اسب‌بخار قدرت و 718 نیوتن‌متر گشتاور تعبیه شده است. گفته می‌شود شتاب صفر تا صد این مدل 2.9 ثانیه است.

منصوری با اعمال محدود بهینه‌سازی‌های فنی این عدد را به 830 اسب‌بخار و 740 نیوتن‌متر رسانده است. این یک افزایش سنگین به حساب نمی‌آید و به نظر نمی‌رسد که تاثیری در شتاب اولیه آن ایجاد کرده باشد.

دیدگاه کاربران