اولین هیبرید تقویت شده توسط ABT

قدرت بیشتر برای آئودی Q5 TFSIe

14 اردیبهشت 1399 12:21

متخصصان شرکت ABT که مدتی پیش نسخه تقویت شده از آئودی RS6 Avant هیبرید را با قدرتی بیش از هزار اسب‌بخار معرفی کردند، اکنون نمونه تقویت شده از شاسی‌بلند هیبرید ساخت خودروساز آلمانی را به علاقمندان معرفی کرده‌اند. با نسخه TFSIe از آئودی Q5 آشنا شوید، یک شاسی‌بلند لوکس هیبرید که اکنون به یاری مهندسان ABT قدرتمندتر از قبل در مقابل رقبا ظاهر خواهد شد.

آئودی Q5 55 TFSIe ارائه شده توسط ABT با پیشرانه‌ چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ به قدرت 420 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 550 نیوتن‌متر، نسبت به حالت استاندارد به ترتیب 58 و 50 واحد افزایش نشان می‌دهد.آئودی Q5 R5 که به تازگی از سوی آئودی معرفی شده هنوز به بازار نیامده و مدل SQ5 نیز تنها در بازار ایالات متحده به پیشرانه بنزین‌سوز مجهز شده و در اروپا فقط با پیشرانه دیزل عرضه می‌شود که می‌تواند برای بسیاری از مشتریان خوشایند نباشد.

اینجاست که آئودی Q5 55 TFSIe ارائه شده توسط ABT وارد می‌شود، با پیشرانه‌ای چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ به قدرت 420 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 550 نیوتن‌متر که نسبت به حالت استاندارد به ترتیب 58 و 50 واحد افزایش نشان می‌دهد.

مسئولان ABT درباره عملکرد فنی این محصول جدید اطلاعات دقیقی منتشر نکرده‌اند اما می‌توان حدس زد که شتاب صفر تا یکصد کیلومتر برساعت Q5 55 TFSIe تقویت شده توسط تیونر آلمانی نسبت به رقم 5.3 ثانیه‌ای استاندارد، کاهش یافته باشد. اگر عدد مذکور را چندان هیجان‌انگیز نمی‌دانید، لازم به یادآوری است که این شاسی‌بلند هیبرید خودروی سبک وزنی نبوده و 2030 کیلوگرم وزن دارد.

به هرحال تا پیش از عرضه آئودی RS Q5 توسط بخش خودروهای اسپرت شرکت آئودی، محصول ABT می‌تواند نظر بسیاری را به سوی خود جلب نماید مخصوصاً افرادی که تمایل بیشتری به خرید نمونه‌های هیبرید دارند.

آئودی Q5 TFSIe با تیونینگ ABT

شرکت ABT مدل ضعیف‌تر Q50 TFSIe را نیز فراموش نکرده و نیروی پیشرانه آن را از 295 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور به 353 اسب‌بخار و 500 نیوتن‌متر افزایش داده است. با توجه به افزایش نیروی پیشرانه، انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل نیز نسبت به رقم 6.1 ثانیه‌ای استاندارد کمتر شده باشد.

تکمیل‌کننده تقویت نیروی پیشرانه، رینگ‌های 20 اینچی سفارشی است که با روکش مشکی مات یا براق توسط ABT برای این خودرو مهیا شده است. تیونر آلمانی با دریافت مبلغی اضافه برای نصب نورپردازی داخلی LED، روکش سفارشی دکمه استارت و اهرم جدید برای جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز آمادگی دارد.

دیدگاه کاربران