کاهش 120 میلیون تنی آلاینده دی‌اکسید کربن

رکوردشکنی تویوتا در تولید خودروهای هیبریدی

16 اردیبهشت 1399 11:31

به نظر می‌رسد پس از اعلام آمار 15 میلیون دستگاهی فروش مدل‌های هیبرید توسط شرکت تویوتا، این خودروساز ژاپنی به نقطه عطف تازه‌ای در کارنامه کاری خود دست یافته است.

تویوتا تخمین زده که خودروهای هیبرید ساخت این شرکت به کاهش 120 میلیون تنی آلاینده دی‌اکسید کربن یاری رسانده‌اند بدین معنی که در صورت استفاده این خودروها از پیشرانه‌های عادی، چنین میزان آلایندگی وارد طبیعت می‌شد. پیشینه عرضه خودروهای هیبرید توسط تویوتا به سال 1997 بازمی‌گردد، هنگامی که اولین نسل از مدل پریوس به بازار عرضه شد. در طول سال‌های پس از معرفی این خودرو، تنوع و آمار فروش محصولات هیبریدی تویوتا افزایش یافته است.

بین سال‌های 1997 تا 2013 میزان فروش مدل‌های هیبرید ساخت تویوتا به 5 میلیون دستگاه رسید درحالی‌که ظرف 4 سال بعد این رقم دوبرابر شده و از 10 میلیون دستگاه عبور کرد.

اکنون که در سه ماهه دوم سال 2020 قرار داریم، آمار فروش مدل‌های هیبرید خودروساز ژاپنی از خط 15 میلیون دستگاه نیز گذر کرده است.

این روزها تنوع خودروهای هیبرید با برند های تویوتا و لکسوس به 44 مدل رسیده است. برای نمونه، این شرکت در بازار ایالات متحده مدل‌های کرولا، کمری، آوالون، راوفور، هایلندر و ششمین نسل از پریوس به همراه نسخه پلاگین هیبرید از راوفور و پریوس را به مشتریان ارائه می‌کند ضمن این‌که لکسوس نیز نسخه هیبرید از سری‌های RX، NX، UX، LS، ES و LC را به فروش می‌رساند.

تویوتا تخمین زده که خودروهای هیبرید ساخت این شرکت به کاهش 120 میلیون تنی آلاینده دی‌اکسید کربن یاری رسانده‌اند بدین معنی که در صورت استفاده این خودروها از پیشرانه‌های عادی، چنین میزان آلایندگی وارد طبیعت می‌شد. خودروساز ژاپنی همچنین اعلام کرده که محصولات هیبرید و پلاگین هیبرید به این شرکت برای پاس کردن مقررات جدید آلایندگی اروپا یاری می‌رسانند.

براساس این مقررات، میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن خودروها در سال‌های 2020 و 2021 برابر با 95 گرم بر کیلومتر تعیین شده که سختگیرانه ترین مقررات در سراسر جهان خواهد بود.

دیدگاه کاربران