قیمت پایه 45 هزار دلار

معرفی نسخه‌ای جدید از کیا موهاوی

21 اردیبهشت 1399 11:03

نمی‌توان انکار کرد که کیا موهاوی این روزها خودرویی مسن به شمار می‌آید. این خودرو که در زمان عرضه در ایالات متحده با نام بورگو شناخته می‌شد، براساس پلتفرمی ساخته می‌شود که اولین بار در سال 2008 معرفی شده است.

اکنون و پس از تنها یک سال از انجام این بروزرسانی، کیا تصمیم گرفته نسخه‌ای پرچمدار از موهاوی را مخصوص بازار کره جنوبی معرفی نماید.با تمام این‌ها به نظر می‌رسد شرکت کیا از پلتفرم نسبتاً قدیمی ساخت خود و البته موهاوی ناامید نشده چراکه نه تنها در طول سال‌های گذشته عرضه این مدل را در بازار کره جنوبی قطع نکرده بلکه سال گذشته موهاوی را مورد یک بروزرسانی کامل قرار داد که به نوعی می‌توان آن را به عنوان نسل دوم این خودرو محسوب کرد.

اکنون و پس از تنها یک سال از انجام این بروزرسانی، کیا تصمیم گرفته نسخه‌ای پرچمدار از موهاوی را معرفی نماید تا توجه بخش دیگری از خریداران به سوی این خودرو جلب شود.

هرچند تغییرات ظاهری اعمال شده در کیا موهاوی گرویتی (Gravity) را نمی‌توان بسیار اساسی دانست اما همین موارد نیز باعث شده چهره این خودرو نمایی تازه‌تر از مدل استاندارد پیدا کند. جلوپنجره جدید، حذف قطعات کرومی بدنه و همچنین رینگ‌های 20 اینچی مشکی رنگ مهمترین مواردی هستند که در همان نگاه اول جلب نظر می‌کند.

کیا موهاوی gravity

اما مهمترین بخش تغییرات اعمال شده بر روی این مدل به فضای کابین مربوط می‌شود، جایی که از آلکانترا برای پوشش فرمان، پوشش داخلی درها و کنسول مرکزی استفاده شده است. همچنین برای تزئین قسمت داخلی درها و بخشی از داشبورد که در مقابل سرنشین جلو قرار گرفته نورپردازی LED درنظر گرفته شده است. یک صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی نیز به عنوان بخشی از سیستم اطلاعات سرگرمی در مرکز داشبورد موهاوی گرویتی نصب شده است.

نکته جالب درباره کیا موهاوی گرویتی این است که امکان سفارش این خودرو با چیدمان 5، 6 و یا هفت نفره وجود دارد. قیمت نسخه‌های 6 و 5 نفره به ترتیب برابر با 46,335 و 45,475 دلار تعیین شده است.

هنوز مشخص نیست که با توجه به محبوبیت روزافزون خودروهای شاسی‌بلند در بازار خودرو، آیا شرکت کیا برنامه‌ای برای عرضه مجدد موهاوی یا همان بورگو در ایالات متحده آمریکا دارد یا خیر هرچند که از مدتی پیش مدل تلورید را در این کشور برای فروش عرضه کرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران