گرامیداشت بیست سالگی هیبریدی محبوب

معرفی نسخه 2020 ادیشن از تویوتا پریوس

23 اردیبهشت 1399 13:33

تویوتا پریوس 2020 ادیشن خودرویی تولید محدود بوده که به مناسبت گرامیداشت گذر بیست سال از عمر معرفی این خودرو به بازار ایالات متحده ساخته می‌شود. خودروساز ژاپنی قصد دارد تنها 2020 دستگاه از این مدل را عرضه نماید.

خودروساز ژاپنی قصد دارد تنها 2020 دستگاه از پریوس 2020 ادیشن را عرضه نماید.نسخه دیفرانسیل جلو با تریم XLE به عنوان پایه و اساس ساخت این نسخه تولید محدود از تویوتا پریوس انتخاب شده است. به منظور هرچه خاص‌تر شدن این مدل، دو رنگ ویژه سفید مرواریدی و قرمز سوپرسونیک برای بدنه انتخاب شده درحالی‌که ستون‌های میانی، پوشش آینه‌های جانبی و رینگ‌های 17 اینچی آن با رنگ مشکی تزئین شده‌اند.

در فضای کابین نیز از زمینه تیره برای بخش‌های مختلف استفاده شده همچون دریچه‌های سیستم تهویه، ضمن این‌که پوشش کلید خودرو و کفپوش‌ها نیز به نشان 2020 ادیشن مزین شده‌اند. در تریم XLE از پریوس امکاناتی شامل گرمکن فرمان، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت به همراه گرمکن و سیستم اطلاعات سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت استاندارد نصب شده است.

کابین تویوتا پریوس 2020 ادیشن

تویوتا پریوس همچنین از سامانه دستیار انحصاری خودروساز ژاپنی یعنی Toyota Safety Sense 2.0 نیز بهره‌مند شده که ترمز اضطراری با قابلیت شناسایی عابرپیاده، کروزکنترل فعال به کمک رادار، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، دستیار پارک، شناسایی دوچرخه‌سواران، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و دستیار خواندن علائم راهنمایی را شامل می‌شود.

تویوتا قصد دارد پریوس 2020 ادیشن را در تاریخ 18 می و به صورت آنلاین رونمایی کند، ضمن آن‌که اعلام شده این خودروساز قصد دارد دو مدل هیبرید جدید را نیز معرفی نماید.

تویوتا پریوس 2020 ادیشن

در پایان بد نیست کمی به پیشینه مدل پریوس اشاره کنیم، خودرویی که عرضه آن از اواخر سال 1997 در ژاپن آغاز شد اما مشتریان آمریکایی تا پیش از سال 2000 نتوانستند به این مدل دست پیدا کنند. معرفی نسل دوم پریوس در سال 2004 محبوبیت آن را فزونی بخشید و آمار فروش را بسیار بالا برد. این خودرو که اکنون در چهارمین نسل خود در بازار حضور دارد، از سال 2019 به همراه سامانه چهارچرخ محرک نیز در ایالات متحده ارائه می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران