750 هزار دلار برای امنیت بیشتر

معرفی نسخه زرهی آئودی A8 L

25 اردیبهشت 1399 12:30

احتمالاً اگر به چراغ‌های LED آبی نصب شده روی این خودرو توجه نکرده باشید، فکر می‌کنید با یکی از نمونه‌های عادی آئودی A8 L روبرو هستید. اما واقعیت چیزی جز این است، چراکه خودروی حاضر در تصاویر، نسخه زرهی از سدان پرچمدار آئودی بوده که در روسیه معرفی شده است.

قیمت پایه آئودی A8 L زرهی در روسیه برابر با 750 هزار دلار بوده و خریدار برای دریافت خودروی خود باید بین 3 تا 6 ماه منتظر بماند.در همین ابتدای مطلب باید اعتراف کنیم که فعلاً مشخصات فنی دقیقی از این خودرو منتشر نشده اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌ها، وزن بیش از 3.8 تنی این مدل بوده که نه تنها به علت افزوده شدن ویژگی‌های امنیتی بلکه به دلیل تغییرات سخت‌افزاری اعمال شده توسط آئودی بر روی آن حادث شده است. یکی از مهمترین این تغییرات را می‌توان به سیستم اطفای حریق مرتبط دانست که شامل قطعات مختلف از جمله نازل آب در بخش‌های زیرین بدنه، محفظه پیشرانه و چرخ‌ها خواهد بود.

برای تبدیل یک نمونه استاندارد آئودی A8 L به نسخه زرهی، 400 ساعت زمان صرف می‌شود. تمام نمونه‌های ساخته شده توسط متخخصان مورد بررسی قرار می‌گیرند تا از کارکرد صحیح بخش‌های مختلف اطمینان حاصل شود.

بد نیست بدانید این آئودی خاص در صورت مورد حمله واقع شدن و ترکیدن تایرها، باز هم می‌تواند تا 80 کیلومتر مسافت را با سرعت 80 کیلومتر برساعت طی کند تا سرنشینان خود را از منطقه خطر دور نماید.

 نسخه زرهی آئودی A8 L

درصورتی‌که عملکرد باز شدن درهای خودرو قابلیت خود را از دست بدهند، از طریق یک انفجار مصنوعی شکافی میان درها و بدنه ایجاد شده و سرنشینان می‌توانند از خودرو خارج شوند. در صورت حمله شیمیایی و یا آلودگی بیش از حد هوای اطراف خودرو، دریچه‌های ورودی به صورت خودکار بسته شده و پس از این هوای پاک برای مدتی محدود در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد.

نسخه زرهی از آئودی A8 به پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو مجهز شده که پیش از این در مدل S8 نصب شده است. به لطف این پیشرانه نیرومند که 563 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، آئودی زرهی قادر است ظرف 6.3 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست یابد که هرچند 2.5 ثانیه از S8 کندتر است اما با توجه به وزن بسیار سنگین این مدل، قابل توجیه خواهد بود. حداکثر سرعت آئودی A8 L زرهی به صورت الکترونیکی روی رقم 210 کیلومتر برساعت محدود شده است.

کابین  نسخه زرهی آئودی A8 L

سدان پرچمدار آئودی که اکنون به قابلیت‌های امنیتی مجهز شده، در آینده نزدیک باید با نسل جدید مرسدس بنز S کلاس گارد که در سال 2021 به بازار می‌آید، به رقابت بپردازد. قیمت پایه آئودی A8 L زرهی در روسیه برابر با 750 هزار دلار بوده و خریدار برای دریافت خودروی خود باید بین 3 تا 6 ماه منتظر بماند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران