مخصوص بازار اروپا

معرفی نسخه‌ای ویژه از فورد رنجر تاندر

30 اردیبهشت 1399 11:40

از اواخر تابستان سال جاری میلادی نسخه‌ای خاص از فورد رنجر تاندر (Thunder) در بازارهای منتخب اروپایی عرضه خواهد شد. این مدل که تنها در تیراژ 4500 دستگاه ساخته می‌شود، به همان پیشرانه 2 لیتری توربودیزل مجهز شده که پیش از این در مدل Raptor نصب شده بود.

این مدل همچون رنجر Raptor به پیشرانه 2 لیتری توئین توربو دیزل مجهز شده است.بدنه این نسخه خاص از فورد رنجر که براساس تریم Wildtrak از این خودرو ساخته شده، با طیف خاصی از رنگ خاکستری پوشانده شده و در بخش جلوپنجره و کاپوت نیز با نمونه استاندارد متفاوت است. لوگوی رنجر با مشکی مات ساخته شده درحالی‌که نشان گرافیکی سه بعدی Thunder با رنگ قرمز روی بخش جانبی بدنه نصب شده است.

جلوپنجره، سپر عقب، قطعات اطراف چراغ‌های مه‌شکن، دستگیره درها و رینگ‌های 18 اینچی خودرو با رنگ مشکی تزئین شده درحالی‌که زمینه چراغ‌های LED جلو نیز به رنگ تیره درآمده است.

استفاده از زمینه تیره تا فضای داخلی ادامه پیدا کرده، جایی که پوشش چرم مشکی صندلی‌ها، فرمان و اهرم تعویض دنده با دوخت قرمز تزئین شده است.

نسخه‌ای ویژه از فورد رنجر تاندر

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، در این خودرو پیشرانه 2 لیتری توربودیزل مجهز به دو توربوشارژر نصب شده که 210 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. در این پیشرانه توربین کوچکی نصب شده که باعث می‌شود عملکرد در دور موتور پایین بهبود پیدا کند. در ادامه یک توربین بزرگتر قرار داده شده تا قدرت نهایی افزایش یابد.

همچون مدل رپتور، تاندر به صورت استاندارد به جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده است. شرکت فورد به مشتریان وعده داده که این مدل از نظر قابلیت‌های بیراهه‌نوردی خودرویی قابل و توانا باشد.

نسخه‌ای ویژه از فورد رنجر تاندر

این شرکت برای تولید 4500 نمونه از فورد رنجر Thunder برنامه‌ریزی کرده که 1400 دستگاه از آن‌ها در بریتانیا به فروش خواهد رسید.

لازم به‌ذکر است که فورد رنجر در سال 2019 با بیشترین میزان استقبال از سوی مشتریان روبرو شده چراکه به تعداد 52,500 دستگاه از این خودرو در اروپا به فروش رسیده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران