ارتقای شاسی‌بلند پرچمدار باواریا

معرفی ب‌ام‌و آلپینا XB7 مدل 2021

31 اردیبهشت 1399 12:23

خبر خوش برای علاقمندان شاسی‌بلندهای بزرگ و لوکس این است که علاوه بر نسخه M از ب‌ام‌و X7، اکنون آلپینا نیز محصول جدیدی براساس این خودرو تدارک دیده است. این خودرو که XB7 نام گرفته، براساس مدل X7 M50i ساخته و پرداخته شده تا به عنوان اولین شاسی‌بلند برند آلپینا در بازار ایالات متحده ایفای نقش کند.

در زیر کاپوت آلپینا XB7 نسخه تقویت شده از پیشرانه 4.4 لیتری توئین توربو هشت سیلندر ساخت ب‌ام‌و نصب شده که اکنون 612 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‎دهد.در همان اولین نگاه، سپر جلوی XB7 جلب نظر می‌کند، قطعه‌ای که اکنون به ورودی هوای بزرگتر مجهز شده تا بتواند بهتر از قبل پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر این خودرو را خنک کند. خروجی دوگانه اگزوز با طرح افقی نیز از محصول دیگر آلپینا یعنی سدان B7 به عاریت گرفته شده است.

رینگ‌های آلپینا XB7 با ابعاد 21 اینچی انتخاب شده و با تایرهای 285/45 R21 ساخت پیرلی در هر دو محور جلو و عقب پوشانده شده است. بد نیست بدانید نصب این رینگ‌ها به جای نمونه‌های استاندارد، باعث کاهش 12.7 کیلوگرمی وزن کلی خودرو شده است. البته در صورت سفارش خریدار امکان نصب رینگ‌های 23 اینچی نیز وجود دارد. ترمزهای این خودرو از برند برمبو تامین شده و سیستم تعلیق بازنگری شده توسط آلپینا قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با سرعت خودرو و حالت رانندگی را توسط راننده دارد.

در زیر کاپوت آلپینا XB7 نسخه تقویت شده از پیشرانه 4.4 لیتری توئین توربو هشت سیلندر ساخت ب‌ام‌و نصب شده که به ترتیب با 89 و 50 واحد افزایش در قدرت و حداکثر گشتاور، اکنون 612 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‎متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‎دهد.

نیروی پیشرانه از طریق سامانه xDrive و جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. جعبه‌دنده خودرو به دلیل هماهنگی با قدرت بیشتر پیشرانه مورد بهسازی قرار گرفته و قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز به منظور افزایش فرمان‌پذیری و کاهش شعاع گردش، به صورت استاندارد در آلپینا XB7 وجود دارد.

ب‌ام‌و آلپینا XB7 مدل 2021

افزایش قدرت پیشرانه باعث شده شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت این شاسی‌بلند بزرگ با رینگ‌های 21 اینچی برابر با تنها 4 ثانیه باشد. حداکثر سرعت آلپینا XB7 به صورت الکترونیکی روی رقم 290 کیلومتر برساعت محدود شده که در صورت تجهیز خودرو به تایرهای چهار فصل این رقم به 209 کیلومتر برساعت کاهش می‌یابد.

براساس آزمایش انجام شده توسط آلپینا، شتاب XB7 در مسافت 400 متر برابر با 12.6 ثانیه بوده که برای خودرویی با وزن 2658 کیلوگرم می‌تواند بسیار قابل توجه باشد.

آلپینا XB7 همچون نسخه استاندارد ب‌ام‌و X7 به سه ردیف صندلی مجهز شده با این تفاوت که می‌توان این خودرو را به صورت شش یا هفت نفره سفارش داد.

کابین ب‌ام‌و آلپینا XB7 مدل 2021

پوشش چرم و آلکانترا به همراه سقف پانورامیک سه تکه با نورپردازی LED مشابه آنچه در خودروهای رولزرویس دیده می‌شود از جمله امکاناتی است که می‌توان در کابین XB7 مشاهده کرد. بد نیست بدانید برای تزئین نورپردازی سقف این خودرو 15 هزار الگوی مختلف برای چیدمان وجود دارد.

مشتریان ساکن ایالات متحده از ماه جاری میلادی می‌توانند با قیمت پایه 141,300 دلار برای ب‌ام‌و XB7 اقدام به ثبت سفارش نمایند. تحویل این خودرو به مشتریان از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران