استیشن‌واگنی برای مسیرهای آفرود

معرفی اشکودا اکتاویا اسکات

22 خرداد 1399 20:11

پس از معرفی نسخه RS از مدل اکتاویا در اوایل سال جاری، به نظر می‌رسد اشکودا قصد دارد با معرفی نسخه دیگری از این مدل با نام اسکات (Scout)، تنوع اعضای خانواده اکتاویا را گسترش دهد. ارتفاع کف این خودروی استیشن‌واگن تا سطح زمین نسبت به مدل استاندارد 15 میلی‌متر افزایش یافته تا بلکه بتواند به خواسته مشتریان برای عبور از مسیرهای آفرود تاحدی پاسخ دهد.

ارتفاع کف این خودروی استیشن‌واگن تا سطح زمین نسبت به مدل استاندارد 15 میلی‌متر افزایش یافته تا بلکه بتواند به خواسته مشتریان برای عبور از مسیرهای آفرود تاحدی پاسخ دهد.برخلاف مدل های پیشین، مدل جدید اشکودا اسکات را می‌توان به دو صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک سفارش داد.

از آنجا که این خودرو به عنوان عضوی از خانواده بزرگ فولکس‌واگن عرضه می‌شود، انتظار داریم طیف متنوعی از پیشرانه‌ها برای آن قابل انتخاب باشد. ضعیف‌ترین عضو این مجموعه، نمونه 1.5 لیتری بنزین‌سوز TSI بوده که 150 اسب‌بخار قدرت دارد ضمن این‌که پیشرانه 2 لیتری TDI نیز کم‌توان‌ترین عضو مجموعه پیشرانه‌های دیزل بوده و 115 اسب‌بخار قدرت دارد. هردوی این پیشرانه‌ها به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی عرضه می‌شوند.

مدل مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری TSI e-TEC با فناوری هیبرید خفیف و جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک همراه می‌شود درحالی‌که با سفارش پیشرانه حجیم‌تر 2 لیتری TSI، 190 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

اشکودا اکتاویا اسکات

قوی‌ترین پیشرانه بنزین‌سوز اما 2 لیتری TDI EVO خواهد بود که 200 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هردو پیشرانه قدرتمند بنزین‌سوز و دیزل به سامانه AWD و جعبه‌دنده دوکلاچه مجهز می‌شوند ضمن این‌که ظرفیت بارکشی مدل دیزل برابر با 2 تن است.

اشکودا اکتاویا اسکات نسبت به نسخه قبلی 16 میلی‌متر طویل‌تر و 15 میلی‌متر عریض‌تر شده است. فضای بار این خودرو نیز 640 لیتر اعلام شده که می‌توان آن را بهترین در این رده خودرویی محسوب کرد. نصب قطعات آلومینیومی زیر سپرهای جلو و عقب و همچنین قطعات پلاستیکی حاشیه گلگیرها به همراه رینگ‌های 18 اینچی استاندارد (قابل تغییر به 19 اینچی) خشونت ظاهری این مدل را افزایش داده است.

فضای داخلی اشکودا اکتاویا اسکات نیز از تغییرات بی‌نصیب نمانده که از میان آن‌ها می‌توان به تریم داشبورد با ظاهر چوبی، جزئیات کرومی روی کنسول میانی و دستگیره درها، دوخت قهوه‌ای روکش‌ها و طرح اختصاصی صندلی‌ها اشاره کرد.

کابین اشکودا اکتاویا اسکات

از امکانات رفاهی استاندارد این مدل نیز می‌توان ریل‌های سقفی‌ نقره‌ای، آینه‌های جانبی جمع‌شو مجهز به گرمکن و چراغ‌های مه‌شکن LED نام برد ضمن این‌که مواردی شامل چراغ‌های LED با چیدمان ماتریسی در جلو و نمایشگر لمسی 10 اینچی اطلاعات سرگرمی نیز با پرداخت مبلغ اضافه قابل سفارش خواهد بود.

جزئیات بیشتر درباره اشکودا اکتاویا اسکات در اوایل ماه جولای توسط خودروساز اهل چک اعلام می‌شود.

دیدگاه کاربران