یک سدان سوپراسپرت

آئودی S8 تقویت شده توسط ABT

24 خرداد 1399 13:54

شرکت آئودی اعلام کرده که شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت مدل S8 برابر با تنها 3.8 ثانیه است یعنی بسیار سریع‌تر از پورشه 911 کررا مدل 2020 که برای دستیابی به سرعت مذکور به 4.2 ثانیه زمان نیاز دارد.

این سدان لوکس قدرتمند قادر است ظرف تنها 3.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند.با وجود قابلیت فنی عالی آئودی S8، گویا شرکت ABT اعتقاد داشته که این خودرو هنوز هم پتانسیل زیادی برای سریع‌تر شدن دارد. پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو این خودرو که 563 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر تولید می‌کند، پس از تقویت توسط ABT خروجی برابر با 690 اسب‌بخار و 880 نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در نتیجه این سدان لوکس قدرتمند قادر است ظرف تنها 3.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند. البته ممکن است کسانی که با آئودی S8 استاندارد رانندگی کرده باشند، کاهش 0.4 ثانیه‌ای شتاب صفر تا صد را چندان احساس نکنند ولی به هرحال نمی‌توان عملکرد عالی این سدان آلمانی را نادیده گرفت.

آئودی S8 تقویت شده توسط ABT

علاوه‌بر بهبود شتابگیری، حداکثر سرعت آئودی S8 تقویت شده توسط ABT به 270 کیلومتر برساعت افزایش یافته است. ضمن این‌که برای تامین نیروی لازم برای متوقف ساختن چنین خودروی قدرتمندی از ترمزهای سرامیکی یاری گرفته شده است.

تغییرات ظاهری مهمی که توسط ABT روی این خودرو اعمال شده شامل باله عقب فیبرکربنی روی لبه در صندوق عقب و رینگ‌های GR و FR ساخت ABT است که می‌توان آن‌ها را در ابعاد 20 و 21 اینچی سفارش داد.

در فضای کابین نیز تغییر خاصی انجام نشده و تنها کلید روشن-خاموش کردن پیشرانه و اهرم تعویض دنده تغییر کرده است.

دیدگاه کاربران