آپشن‌های جدید، پیشرانه قدیمی

لکسوس IS مدل 2021 از راه رسید

27 خرداد 1399 14:31

بعد از حدود 20 سال عرضه، لکسوس IS هنوز اعتبار خاصی در دنیای اسپرت‌های لوکس کسب نکرده است. با این حال این ژاپنی را می‌توان گزینه خوبی برای مقایسه با ب‌ام‌و سری 3، مرسدس‌بنز C کلاس و حتی آئودی A4 تلقی کرد.

مدل 2021 روی همان پلتفرم پیشین شکل گرفته است و پیشرانه مدل جدید همان چیزی است که روی مدل‌های قبلی این خودرو نیز نصب شده بود، اما داخل کابین هنوز هم می‌توان روی غافلگیری لکسوس حساب باز کرد. لکسوس امیدوار است با رونمایی از مدل 2021 این خودرو و به لطف تغییرات گسترده در داخل و خارج بازی را دستخوش تحول کند. البته شرکت می‌گوید سیستم تعلیق مدل جدید به مراتب بهینه‌تر و پایدار از نسخه‌های قبلی‌اش است. با این حال هنوز این زیرمجموعه لوکس‌ساز تویوتا حرفی از قدرت مدل جدید به میان نیاورده است.

لکسوس IS جدید از لحاظ زبان بصری تحول انقلابی را تجربه نکرده است. چراکه مدل 2021 روی همان پلتفرم پیشین پیاده‌سازی شده است. درست مانند سری اخیر تولیدات لکسوس، زبان گرافیکی مدرنی که روی جلوپنجره برجسته لحاظ شده، در این محصول نیز مانند یک امضا وجود دارد. البته این فرمت در ویرایش F Sport این خودرو به طرز اغراق‌آمیزی دید می‌شود.

چراغ‌های اصلی باریک‌تر و کشید‌ه‌تر از مدل‌های قبلی است. بازی با زوایای شکسته و تیز به ویژه خط زیر لامپ‌های LED جلوه‌ای آینده‌نگر به IS جدید بخشیده است. لکسوس هنوز هم از تکنیک 3 لامپ برای مغزی چراغ‌های جلویی خود استفاده می‌کند. لکسوس به جهت طراحی بدنه خود را تا حدودی نزدیک به محصولات عضلانی کرده است.

لکسوس IS مدل 2021

این برای اولین‌بار است که شرکت از چرخ‌های 19 اینچی برند BBS استفاده می‌کند. این در حالی است که در تیپ‌هایی پایین‌تر هم‌چنان رینگ‌های 18 اینچی استاندارد دیده می‌شود. درباره طراحی چراغ‌های عقب چندان شگفت‌زده نشدیم. چراکه پیش‌تر این طراحی را با انتشار تیزرهای تبلیغاتی دیده بودیم.

باور کنید یا نه پیشرانه مدل جدید همان چیزی است که روی مدل‌های قبلی این خودرو نیز نصب شده بود. این یعنی IS300 با سیستم انتقال قدرت RWD و پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ خود 241 اسب‌بخار قدرت تولید خواهد کرد. نمونه AWD این خودرو نیز برای مشتریان ویژه در دسترس خواهد بود.

لکسوس IS مدل 2021

شرکت می‌گوید نسخه 3.5 لیتری شش سیلندر Vشکل آن بدون استفاده از سیستم پرخوران می‌تواند 260 اسب‌بخار قدرت تولید کند. در بالاترین نسخه IS جدید می‌توان همان پیشرانه 3.5 لیتری را با خروجی 311 اسب‌بخاری و انتقال قدرت AWD سفارش داد. این همان نسخه‌ای است که صفر تا صد را در 5.6 ثانیه طی می‌‌کند. جعبه‌دنده‌ها نیز برحسب انتخاب مشتری می‌توانند 6 و یا 8 سرعته اتوماتیک باشند.

از آنجایی که شاسی‌ IS جدید نیز ساختار جدیدی ندارد، لکسوس مجبور بوده برای رفع این تکرار سیستم تعلیق را به کلی تغییر دهد. فنرهای جدید 20 درصد سبک‌تر از مدل‌ قبلی شده‌‌اند. این در حالی است که بازوهای A شکل نیز معادل 18 درصد سبک‌تر از آب درآمده‌اند. همه اینها در حالی است که در ویرایش F Sport می‌توان سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر و پکیج سفارش مخصوص فرمان‌پذیری را نیز مشاهده کرد.

کابین لکسوس IS مدل 2021

داخل کابین هنوز هم می‌توان روی غافلگیری لکسوس حساب باز کرد. در مدل پایه می‌توان نمایشگر 8 اینچی و در مدل‌های بالاتر می‌توان نمایشگر 10.3 اینچی را سفارش داد. شرکت درباره به‌روزرسانی قابلیت‌های ایمنی IS جدید نیز اطمینان خاطر داده که پکیج جدید آن‌ها شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار عابر پیاده، تشخیص دوچرخه‌ و موتورسوار و البته هشدار پیش از تصادف به مراتب دقیق‌تر از قبل است. آپشن‌های دیگری که می‌توان روی سدان جدید لکسوس سفارش داد شامل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دستیار کمکی تشخیص علایم جاده و هشدار انحراف از مسیر می‌شود.

لکسوس هنوز درباره قیمت لکسوس IS مدل 2021 اظهارنظر نکرده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
1136sepehr 1399/3/28
کلا لکسوس در حد قیمتش هیچی نداره،نه طراحی زیبا و ماندگار،نه برند و پرستیژ و لذت رانندگی،در برابر آلمانی ها مفت نمیرزه
پاسخ
0
0
0