کراس‌اوری برای رقابت در بازار اروپا

رونمایی از سیتروئن C4 جدید

28 خرداد 1399 16:38

سومین نسل سیتروئن C4 در دو ویرایش مدل بنزینی و نسخه هیبریدی موسوم به e-C4 رونمایی شد. ابتدا قرار بود این خودرو دو هفته آینده طی یک رویداد مجازی رونمایی شود. اما به نظر می‌آید که سیتروئن دیگر صبرش تمام شده است. انتشار تصاویر رسمی و باکیفیت مصداق بارز این تصمیم‌گیری است.

سیتروئن در این مدل نیز به طرزی هوشمندانه المان‌های یک خودروی هاچ‌بک را با ابعاد یک کراس‌اور ترکیب کرده است.نسل اول این خودرو سال 2004 رونمایی شد. نسل دوم نیز سال 2010 روی کار آمد. هاچ‌بک زیبای C4 اهمیت استراتژیکی برای سیتروئن دارد. چراکه چیزی حدود 30 درصد از بازار خودروهای سگمنت C بازار اروپا تنها در اختیار مدل‌های قبلی همین خودرو بوده است.

اتفاق مهم درمورد تولیدات نسل جدید این خودرو مدل هیبریدی آن است. به نظر می‌رسد سیتروئن بازخورد مناسبی از C5 AirCross هیبریدی دریافت کرده باشد. البته تجربه موفق با ون e-Space Tourer نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.

همانطور که از پیش‌تر انتظار داشتیم، سیتروئن در این مدل نیز به طرزی هوشمندانه المان‌های یک خودروی هاچ‌بک را با ابعاد یک کراس‌اور ترکیب کرده است، تا وارد فصل جدیدی برای رقابت با کراس‌اورهای محبوب بازار اروپا نظیر پژو 2008، هیوندای کونا و فورد اکو اسپرت شود.

کابین نسل جدید سیتروئن C4

داخل کابین سیتروئن C4 جدید درست مانند خودروهای مدرن دو نمایشگر دیجیتال بزرگ دیده می‌شود. البته این درست همان ساختاری است که توسط شریک هم‌وطن یعنی پژو نیز استفاده شده است. استفاده از فناوری Qi برای شارژ بی‌سیم تلفن همراه نیز یکی از جذاب‌ترین آپشن‌های C4 جدید است.

بهترین ویرایش این خودرو 2.0 HDi است که به لطف یک پیشرانه 2 لیتری می‌توانست 150 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

دیدگاه کاربران