125 کیلومتر با یک بار شارژ

موتورسیکلت برقی سئات نهایی شد

1 تیر 1399 11:29

سال گذشته سئات زیرمجموعه اسپانیایی گروه فولکس‌واگن از موتورسیکلت کانسپت eScooter 125 رونمایی کرد. اکنون این موتورسیکلت برقی به صورت یک محصول نهایی تولید شده است. درواقع این محصول بخشی از پروژه MO به‌عنوان برند حمل‌ونقل شهری سئات خواهد بود.

ظرفیت باتری‌های موتورسیکلت برقی سئات به راحتی با یک بار شارژ تا 125 کیلومتر مسافت را تضمین می‌کنند.آن‌طور که شرکت می‌گوید MO 125 برای سهولت هرچه بیشتر در پیمایش‌های شهری است. موتور الکتریکی این محصول به لطف باتری‌های 5.6 کیلووات ساعتی حدود 12 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. ظرفیت باتری‌ها به راحتی با یک بار شارژ تا 125 کیلومتر مسافت را تضمین می‌کنند. گشتاور 240 نیوتن‌متری این موتورسیکلت برقی شتاب صفر تا 50 کیلومتر برساعت را در 3.9 ثانیه میسر می‌کند. در ضمن سرعت نهایی محصول جدید سئات نیز 95 کیلومتر برساعت است.

یکی از قابلیت‌های جالب این پروژه باتری ماژولی‌اش است که می‌توان آن را از بدنه موتور جدا و به شارژر داخل خانه متصل کرد. سئات مدعی شده تمهیدات ویژه‌ای را برای مشتریان سازمانی خود در نظر گرفته است. به این صورت که باتری‌های از قبل شارژ شده‌ای را برای بالا بردن سرعت کاربردی در اختیارشان قرار می‌دهد.

موتورسیکلت برقی سئات

موتورسیکلت MO 125 سه حالت رانندگی شهری، اسپرت و اکو دارد. حتی حرکت در دنده عقب نیز یکی از حالات تعبیه شده در آن است.

سئات این موتورسیکلت را با سه رنگ موسوم به قرمز Daring، آلومینیومی و سفید Oxygen راهی بازار خواهد کرد. محفظه کلاه ایمنی راکب و سرنشین پشتی جایی زیر صندلی تعبیه شده است. هم‌چنین دو پورت USB و برنامه‌ رهگیری موتورسیکلت نیز ازجمله تجهیزات استاندارد موتورسیکلت فوق هستند.

اسکوتر برقی سئات

در کنار این موتورسیکلت برقی، سئات از یک اسکوتر جذاب به اسم eKickScooter 65 نیز رونمایی کرده است. شاید عجیب باشد ولی این اسکوتر نیز موتور برقی دارد و با یک بار شارژ می‌تواند 65 کیلومتر پیمایش داشته باشد. با توجه به قوانین برخی از بازارهای اروپایی سرعت نهایی اسکوتر جدید تا 20 کیلومتر برساعت محدود شده است.

دیدگاه کاربران