سگ بزرگ چینی

شاسی‌بلند متفاوت هاوال از راه رسید

1 تیر 1399 11:40

جدیدترین محصول هاوال چین یک شاسی‌بلند تنومند به اسم DaGou به معنی سگ بزرگ است. نام خودروی جدید که طبق برنامه‌ریزی‌ها تنها برای بازار بومی چین در نظر گرفته شده براساس یک نظرسنجی عمومی انتخاب شده است. هرچه هست این خودرو را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین تولیدات هاوال قلمداد کرد.

نام شاسی‌بلند جدید هاوال که طبق برنامه‌ریزی‌ها تنها برای بازار بومی چین در نظر گرفته شده براساس یک نظرسنجی عمومی انتخاب شده است. بدنه مکعبی و چراغ‌های دایره‌ای بزرگ بیننده را به یاد فورد برونکو می‌اندازد. البته باید اعتراف کرد که چینی‌ها ایده‌های مستقل خود را در این محصول به اجرا گذاشته‌اند. جلوپنجره‌ای میله‌ای، سپر و گلگیرهایی یک‌دست و البته یک رکاب بزرگ سرتاسری از جمله تفاوت‌های سگ بزرگ با نمونه مشابه آمریکایی‌اش است.

در این خودرو ریل روی سقف و رینگ‌های طوسی و نقره‌ای که با تایرهایی چهار فصل پوشانده شده، حکایت از ذات آفرود آن دارد. محصول جدید هاوال با توجه به طول، عرض و ارتفاع 4620، 1890 و 1780 میلی‌متری‌اش هنوز با یک شاسی‌بلند فول‌سایز فاصله زیادی دارد ولی با این حال می‌توان آن را یک خانوادگی مقبول دانست. چراکه فاصله محوری آن حدود 2750 و ارتفاعش از سطح زمین 200 میلی‌متر است.

سگ بزرگ، شاسی‌بلند جدید هاوال

داخل کابین شاهد یک تغییر انقلابی در طراحی هستیم. آنچه اینجا می‌بینیم درست به اندازه طراحی بیرونی، جذاب‌ و چشم‌گیر است. هاوال جدید به سبک شاسی‌بلندهای سایز متوسط آمریکایی از صندلی و فرمانی توپر استفاده کرده است. دو نمایشگر تمام دیجیتالی یکی برای اطلاعات پشت فرمان و دیگری برای رابط کاربری، توانایی چینی‌ها برای حضور در دنیای جدید را نشان می‌دهند.

گفته می‌شود برای سگ بزرگ دو پیشرانه در نظر گرفته شده است. یکی مدل 1.5 لیتری با 168 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور و دیگری مدل 2 لیتری با 221 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور.

مترجم : نیما حدادی

دیدگاه کاربران