مچهز به پیشرانه هیبریدی

معرفی فورد فوکوس مدل 2021

3 تیر 1399 11:45

فورد فوکوس مجهز به فناوری هیبرید خفیف که در ماه مارس سال گذشته معرفی شده بود، اکنون به صورت رسمی وارد بازار اروپا شده است. این خودرو به جدیدترین پیشرانه مجهز به فناوری MHEV تجهیز شده که پیش از این در مدل‌های پوما و فستیوا نصب شده است.

فورد فوکوس مدل 2021 به جدیدترین پیشرانه مجهز به فناوری MHEV تجهیز شده که پیش از این در مدل‌های پوما و فستیوا نصب شده است.این پیشرانه شامل واحد سه سیلندر یک لیتری اکوبوست مجهز به توربوشارژر، مجموعه باتری لیتیوم-یون 48 ولتی نصب شده در زیر صندلی سرنشین و یک ژنراتور استارتر (BISG) بوده که نیروی حاصل از ترمز را بازیابی می‌کند.

این مجموعه قدرتی برابر با 155 اسب‌بخار تولید می‌کند که بسیار بیشتر از قدرت 145 اسب‌بخاری پیشرانه 2 لیتری بنزین‌سوز است که 10 سال پیش روی فورد فوکوس نصب می‌شد. نسخه دیگری از این خودرو نیز قابل عرضه است که قدرتی برابر با 125 اسب‌بخار دارد. براساس اعلام فورد، مصرف سوخت فوکوس MHEV در چرخه ترکیبی برابر با 5.1 لیتر و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن 115 گرم بر هر کیلومتر خواهد بود. لازم به‌ذکر است معیار این موارد، استاندارد WLTP اروپا بوده است.

فورد فوکوس مدل 2021 نسخه استیشن واگن

غیر از این پیشرانه جدید، می‌توان فوکوس را با پیشرانه‌های یک و 1.5 لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز و دو پیشرانه 1.5 و 2 لیتری توربودیزل نیز سفارش داد.

پیشرانه جدید فوکوس را می‌توان برای تمام تریم‌های این خودرو که شامل تیتانیوم، اکتیو، ST-Line و ویناله می‌شود و همچنین در مدل‌های سدان، هاچ‌بک و استیشن سفارش داد.

کابین فورد فوکوس مدل 2021

تغییر مهم دیگری که در کابین فوکوس اتفاق افتاده را باید افزوده شدن صفحه 12.3 اینچی پشت آمپر دیجیتال دانست که البته پیش از این در نسل جدید مدل‌های اسکیپ و کوگا نیز نصب شده بود. در این نمایشگر سامانه هشدار فورد نیز فعال بوده که اخطارهای لازم را به راننده اعلام می‌کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران