مجهز به قوی‌ترین پیشرانه 12 سیلندر تاریخ شرکت

معرفی لامبورگینی اسنزا SCV12

9 مرداد 1399 12:00

پس از مدت‌‌ها آزمایش و بررسی، بالاخره شرکت لامبورگینی از جدیدترین محصول خود یعنی Essenza SCV12 رونمایی کرد. این خودروی تولید-محدود تنها برای حرکت در پیست ساخته شده و البته به قوی‌ترین پیشرانه 12 سیلندر ساخته شده توسط لامبورگینی مجهز شده است.

در زیر کاپوت اسنزا SCV12 یک پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی نصب شده که بنابر ادعای لامبورگینی 830 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.به عنوان جانشین مستقیم مدل‌هایی همچون میورا Jota و دیابلو GTR، مدل اسنزا SCV12 نیز از طراحی آیرودینامیک مشابه با خودروهای مسابقه‌ای پروتوتایپ بهره‌مند شده است. مدیر لامبورگینی، اسنزا SCV12را به عنوان ارائه‌دهنده بالاترین سطح لذت رانندگی با یک لامبورگینی در پیست توصیف کرده و این خودرو را به عنوان پل ارتباطی میان گذشته درخشان این برند و آینده دانسته است.

از آنجایی که لامبورگینی اسنزا SCV12تنها برای حرکت در پیست مسابقات طراحی شده، از مهندسی مربوط به این خودروها در تولید آن یاری گرفته شده است. به همین دلیل بوده که پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی این خودرو 830 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این نیروی حیرت‌انگیز از طریق جعبه‌دنده جدید سکوئنشال شش سرعته X-trac به چرخ‌ها منتقل می‌شود، جعبه‌دنده‌ای که در مرکز شاسی خودرو نصب شده است.

کابین لامبورگینی اسنزا SCV12

به لطف نسل جدید شاسی فیبرکربن مونوکوک، نسبت وزن به قدرت در لامبورگینی اسنزا SCV12 به رقم 1.66 اسب‌بخار بر کیلوگرم رسیده است. بد نیست بدانید این مدل اولین خودروی GT است که به واسطه میزان سختی شاسی فیبرکربن، با قوانین جدید ایمنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) کاملاً همخوانی دارد.

تجربیات به دست آمده از به کارگیری از علم آیرودینامیک در Squadra Corse باعث شده مهندسان لامبورگینی، اسنزا SCV12را به گونه‌ای طراحی نمایند که در سرعت 250 کیلومتر برساعت، نیروی روبه پایین برابر با 1200 کیلوگرم روی این خودرو وارد شود.

لامبورگینی اسنزا SCV12

مشتریان لامبورگینی اسنزا SCV12 عضو باشگاه اختصاصی خواهند شد که امکان رانندگی با این خودروی سوپراسپرت در بهترین پیست‌های جهان را فراهم خواهد کرد. این برنامه از سال 2021 شروع می‌شود. هر نمونه از این خودرو صاحب یک گاراژ اختصاصی در شهر سنت‌آگاتا خواهد بود که مالک می‌تواند به صورت 24 ساعته آن را مشاهده کند.

آقای Giorgio Sanna رییس بخش خودروهای اسپرت لامبورگینی معتقد است که با ساخت Essenza SCV12، خریداران این خودرو نه تنها لذت رانندگی با یک لامبورگینی بلکه تجربه مسابقه در پیست مسابقات را نیز به دست خواهند آورد.

دیدگاه کاربران