مچهز به پیشرانه هیبریدی

معرفی فورد F-150 مدل 2021

7 تیر 1399 11:07

شاید تغییرات ظاهری فورد F-150 مدل 2021 آن‌قدر محسوس و متعجب‌کننده نباشد، اما پورشه 911 را به یاد آورید که از سال‌ها پیش تاکنون تغییر ظاهری چندانی را تجربه نکرده ولی به واسطه بهسازی فنی، همواره خودرویی ماندگار و دوست‌داشتنی باقیمانده است.

مهمترین تغییر فورد F-150 را باید پیشرانه هیبرید آن دانست که از ترکیب واحد شش سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست به همراه موتور برقی 35 کیلوواتی و باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 1.5 کیلووات ساعت تشکیل شده است. اولین تغییر مهم و قابل ذکر فورد F-150 را باید پیشرانه هیبرید آن دانست که از ترکیب واحد شش سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست به همراه موتور برقی 35 کیلوواتی و باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 1.5 کیلووات ساعت تشکیل شده است. هرچند ظرفیت کم باتری را می‌توان به منزله کوتاه بودن شعاع حرکتی F-150 در حالت تمام برقی دانست، اما در عین حال فناوری PowerBoost این پیشرانه توان کافی برای یدک‌کشی 5443 کیلوگرم را برای آن فراهم نموده است.

البته سامانه هیبرید F-150 هنوز عملکرد چندان دلپذیری نداشته و گاهی رفتار نامناسبی از خود بروز می‌دهد که می‌توان به شتابگیری ناگهانی اشاره نمود. مهندسین فورد احتمالاً با تجدیدنظر در سیستم انتقال قدرت و کالیبره ساختن مجموعه فنی، بر این معضلات فائق خواهند آمد.

علاوه بر پیشرانه هیبرید، امکان سفارش فورد F-150 با پیشرانه‌های شش سیلندر 2.7 یا 3.5 لیتری اکوبوست، 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی و 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل نیز وجود دارد. فورد مشخصات فنی دقیق هیچکدام از این پیشرانه‌ها را اعلام نکرده اما می‌توان حدس زد که همگی نسبت به نمونه‌های فعلی قدرت بیشتری تولید نمایند. تمامی این پیشرانه‌ها به جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک متصل بوده و به صورت استاندارد با چیدمان دیفرانسیل عقب عرضه می‌شوند، هرچند سامانه چهار چرخ محرک را نیز می‌توان برای آن‌ها سفارش داد.

پورتهای خروجی برقی در محفظه بار فورد f-150

فورد F-150 هیبرید به صورت استاندارد و سفارشی به ترتیب ظرفیتی برابر با 2.4  و 7.2 کیلووات تولید می‌کند که این قابلیت به نصب به ترتیب دو یا 4 خروجی 120 ولتی منجر می‌شود ضمن این‌که در مدل سفارشی یک خروجی 240 ولتی نیز وجود دارد. براساس اعلام فورد، حتی سامانه Pro Power Onboard دو کیلوواتی که از قسمت محفظه بار قابل دسترس بوده نیز می‌تواند نیروی لازم برای هیتر برقی، تلویزیون، بلندگوهای قابل حمل، یخچال کوچک و یک مخلوط‌کن را به صورت همزمان تامین نماید.

فورد درباره ظرفیت کشندگی سایر نسخه‌های F-150 (غیر از مدل هیبرید) اظهارنظر نکرده است. مدل هیبریدی قادر است در حدود 550 کیلوگرم را به دنبال خود بکشد. با توجه به توانایی کشندگی این خودرو، چند دوربین و سامانه کمکی برای کنترل تریلر پیش‌بینی شده تا راننده تسلط بیشتری بر عقب فورد F-150 داشته باشد.

قابلیت کشندگی فورد F-150

در فضای کابین نیز تمرکز طراحان بر افزایش میزان کاربردی بودن قرار داشته که در مواردی همچون سطح بزرگ و صاف میان دو سرنشین کاملاً نمایان است. امکان سفارش صندلی‌ها با قابلیت خواباندن پشتی‌ها به زاویه 180 درجه نیز وجود دارد.

سامانه دستیار راننده فعال که مدتی پیش در موستانگ مک-ای معرفی شد، در فورد F-150 نیز نصب شده است. به یاری چندین حسگر و دوربینی که چهره راننده را رصد می‌کند، امکان رانندگی بدون دخالت دست نیز فراهم شده ضمن این‌که مالکان F-150 برای بروزرسانی نرم‌افزار مبلغی پرداخت نخواهند کرد.

کابین فورد F-150 مدل 2021

سامانه اطلاعات سرگرمی جدید فورد F-150 به نمایشگر 8 اینچی لمسی استاندارد یا 12 اینچی سفارشی و چهارمین نسل سامانه انحصاری فورد یعنی Sync مجهز شده است. امکان سفارش صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی نیز وجود دارد که طرح گرافیکی مشابه با نمونه موجود در نسل جدید فورد اکسپلورر را ارائه می‌کند.

نمای ظاهری بخش کنترل تهویه مطبوع تغییر کرده و صاحب یک نمایشگر اختصاصی گردیده ضمن این‌که از مواد باکیفیت‌تری در کابین استفاده شده است. کیفیت چرم پوشش‌ها نیز بسیار مطلوب بوده هرچند هنوز هم از جزئیاتی که در تریم‌های کامل محصولات Ram مشاهده می‌شود، بی‌بهره مانده است.

قابلیت های کاربردی فورد F-150 مدل 2021

همانطور که قبلاً اشاره شد، تغییرات ظاهری مدل جدید فورد F-150 چندان محسوس نیست اما واقعیت این است که طراحی قطعاتی چون کاپوت، درها و چراغ‌ها مورد بازنگری قرار گرفته که در نهایت نتیجه‌ای مطلوب را حاصل کرده است. فورد برای شش تریم متفاوت فورد F-150، 11 طرح متفاوت برای جلوپنجره و چندین طرح برای رینگ‌ها پیشنهاد می‌کند ضمن این‌که بدنه خودرو را نیز می‌توان به صورت دو رنگ سفارش داد.

نمای عقب فورد F-150

فعلاً درباره جزئیات تریم‌های مختلف فورد F-150 سخنی به میان نیامده اما در تریم XL که مدل پایه است نمایشگر 8 اینچی لمسی و سامانه‌های ایمنی فعال نصب شده. قیمت این تریم بین 30 تا 36 هزار دلار خواهد بود، درحالی‌که تریم کامل‌تر XLT احتمالاً با رقمی بین 36 تا 41 هزار دلار عرضه می‌شود. تجهیزات تریم Lariat کامل‌تر است و احتمالاً قیمتی بین 43 تا 46 هزار دلار برای آن تعیین خواهد شد.

تریم‌های King Ranch و پلاتینیوم با قیمتی بین 54 الی 58 هزار دلار عرضه می‌شوند درحالی‌که کامل‌ترین نسخه این خودرو یعنی لیمیتد احتمالاً قیمتی بیش از 69 هزار دلار دارد. احتمالاً نسخه رپتور از F-150 نیز عرضه شود هرچند فعلاً نمی‌توان درباره مشخصات آن اظهارنظر کرد.

انتظار می‌رود فروش F-150 از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران