مجهز به سیستم ضدویروس

بزرگ‌ترین محصول جیلی رونمایی شد

8 تیر 1399 11:30

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند جیلی چین با نام Hao Yue رونمایی شد. خودرویی که طبق برنامه‌ریزی‌ها برای سگمنت D بازار چین عرضه خواهد شد.

یکی از قابلیت‌های جالب این خودرو سیستم تهویه هوای پیچیده آن است. سیستمی که از فیلترهای CN95 به منظور محافظت هرچه بیشتر مقابل ویروس‌ بهره خواهد برد.کارشناسان بر این باورند که این اقدام جیلی تبعات مثبتی در پی خواهد داشت. چراکه هائویو در سگمنتی وارد بازار خواهد شد که اغلب رقبای آن شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری خارجی هستند. جیلی امیدوار است با ارائه آخرین فناوری‌های هوشمند در بحث آپشن‌ها و مشخصات فنی، یک بسته کاملاً رقابتی را عرضه کند.

این خودرو گویای دستیابی جیلی به زبان مدرن‌تر در طراحی خودروهایش است. این را می‌شود از روی تغییر انقلابی در چراغ‌‌ها، بدنه عضلانی، چرخ‌ها و حتی بازی زیبای LEDها نیز دریافت. طول، عرض و ارتفاع این خودرو 4835، 1900 و 1780 میلی‌متر شده که در کنار فاصله محوری 2815 میلی‌متری به راحتی خودرویی 7 نفره را فراهم کرده است. البته جیلی می‌گوید هائویو این قابلیت را دارد که به صورت یک شاسی‌بلند 5 نفره نیز عرضه شود.

جیلی هائویو شاسی بلند هفت نفره

مانند تمام شاسی‌بلندهای سایز بزرگ ردیف سوم صندلی‌ها قابلیت تا شوندگی دارند. اما در این خودرو ردیف دوم را نیز می‌توان برای استفاده حداکثری از فضای داخلی خواباند. در این صورت فضای داخلی معادل 2.2 متر مکعب افزایش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر حجم داخلی تا 2360 لیتر اضافه می‌شود.

شرکت مدعی است محصول جدید فضایی کاملاً راحت برای محل قرارگیری پاها فراهم کرده است. حتی افراد قد بلند تا 1.9 متر نیز به راحتی درون کابین آن جای خواهند گرفت. قسمت پشتی ردیف دوم صندلی‌ این خودرو قابلیت تغییر در 8 حالت را دارد. مشتریان می‌توانند مدل VIP را نیز سفارش دهند که قابلیت تنظیم مستقل برای همه صندلی‌ها را دارد.

کابین جیلی هائویو

برای چنین خودروی بزرگی تعبیه یک نمایشگر 12.3 کاملاً منطقی به نظر می‌آید. سیستم عامل نصب شده برای این سیستم اطلاعات و سرگرمی چیزی است که جیلی آن را طراحی کرده و نامش GKUI است. به لطف این سیستم می‌توان رفتارهای هوشمند خودرو را کنترل کرد. سیستم نمایش گسترده اطلاعات روی شیشه موسوم به WHUD نیز بخشی از تجهیزات نوآورانه این خودرو به حساب می‌آید.

طراحی نمای عقب جیلی هائویو

در این خودرو موادی استفاده شده که فاقد بوی مضر هستند. جیلی می‌گوید این مواد با آزمایشات دقیق بیش از 20 برابر بالاتر از استانداردهای ملی چین هستند. اما یکی از قابلیت‌های جالب این خودرو سیستم تهویه هوای پیچیده آن است. سیستمی که از فیلترهای CN95 به منظور محافظت هرچه بیشتر مقابل ویروس‌ بهره خواهد برد. این سیستم را پیش‌تر روی مدل ICON هم دیده بودیم.

جیلی هائویو مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ با 181 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور است. شرکت می‌گوید به زودی پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 247 اسب‌بخاری ولوو نیز به لیست اضافه می‌شود. ولوو نیز یکی از زیرمجموعه‌های جیلی به حساب می‌آید.

دیدگاه کاربران