با ظاهر جدید و قیمت کمتر

معرفی آئودی Q5 مدل 2021

10 تیر 1399 11:11

مدل 2021 از آئودی Q5 و البته نسخه قوی‌تر آن یعنی SQ5 درحالی معرفی شده که مهمترین تغییر آن را باید اضافه شدن فناوری هیبرید خفیف به صورت استاندارد دانست ضمن آن‌که امکان سفارش نسخه پلاگین هیبرید از مدل Q5 نیز فراهم شده است.

قیمت پایه آئودی Q5 برابر با 43,300 و نسخه پلاگین هیبرید آن 51,900 دلار تعیین شده که یک هزار دلار ارزان‌تر از مدل فعلی خواهد بود.چهره دو عضو خانواده Q5 به واسطه تغییر در طراحی جلوپنجره، چراغ‌های جلو با نوربالا و نورپایین LED به صورت استاندارد و چراغ‌های دی‌لایت تغییر کرده و به سایر محصولات جدید آئودی همچون RS6 آوانت و دو شاسی‌بلند دیگر یعنی Q3 و Q7 شباهت بیشتری پیدا کرده است.

پکیج ظاهری S-Line شامل طرح شش ضلعی جلوپنجره، ورودی‌های هوای بزرگتر در گوشه‌های سپر، زیرسپری مشکی براق در جلو و رینگ‌های 19 یا 20 اینچی بوده در حالی‌که با سفارش مجموعه advanced line قطعاتی شامل جلوپنجره با پره‌های عمودی از جنس کروم، جزئیات نقره‌ای روی سپرهای جلو و عقب و رینگ‌های 18، 19 یا 20 اینچی روی خودرو نصب خواهد شد.

آئودی q5 مدل 2021

نمای عقب آئودی Q5 جدید نسبت به نمونه فعلی تغییر کمی را به خود دیده که مهمترین مورد را می‌توان به فناوری OLED چراغ‌های عقب مربوط دانست. بد نیست بدانید آئودی Q5 تنها محصول این خودروساز در ایالات متحده بوده که به این فناوری مجهز شده است. خریدار این مدل می‌تواند از میان چهار چیدمان پیشنهادی برای چراغ‌های عقب، یکی را برای خودروی خود سفارش دهد.

چراغ‌های LED جلو در تریم پرستیژ با چیدمان ماتریسی و چراغ راهنمای پویا در جلو به همراه امکان تابش طرح گرافیکی از چراغ‌های جلو و عقب عرضه می‌شود.

آئودی Q5 مدل 2021 به صورت استاندارد به فناوری هیبرید خفیف مجهز شده است. این سامانه نیروی خود را از یک ژنراتور ولتاژ پایین و پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو دریافت می‌کند که با افزایش قدرت 13 واحدی نسبت به مدل 2020، قدرتی برابر با 261 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با مدل فعلی یعنی 370 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این سامانه برای شارژ باتری 12 ولتی از نیروی تلف شده در ترمز استفاده می‌کند.

نسخه پلاگین هیبرید از آئودی Q5 علاوه بر پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر، به یک موتور الکتریکی و باتری 14.1 کیلووات ساعتی نیز مجهز شده که درمجموع 362 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

همچون مدل فعلی، شعاع حرکتی این خودرو در حالت تمام برقی برابر با 32 کیلومتر خواهد بود. این خودرو در پکیج Sport Plus به سیستم تعلیق بادی با کمک‌های تطبیق‌پذیر و روکش جیر برای پوشش داخلی مجهز می‌شود.

آئودی SQ5 نیز 349 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را از پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توربو به کمک جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه و سامانه چهار چرخ محرک کواترو به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

کمک‌های تطبیق‌پذیر به صورت استاندارد و سیستم تعلیق با تنظیم ارتفاع خودکار به سفارش مشتری نصب خواهد شد.

هشدار خروج از خط، حسگرهای پارک جلو و عقب و پایش نقطه کور به صورت استاندارد در تمام تریم‌های آئودی Q5 نصب شده درحالی‌که مدل‌های کامل‌تر پرمیوم پلاس و پرستیژ به کروزکنترل تطبیق‌پذیر، حفظ حرکت بین خطوط، دوربین نمایش محیط اطراف خودرو و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابرپیاده مجهز شده‌اند.

نمایشگر آئودی q5 مدل 2021

نمایشگر لمسی 10.1 اینچی اطلاعات سرگرمی با جدیدترین نسل MIB 3 که از اپل کارپلی بی‌سیم پشتیبانی کرده و 10 برابر سریع‌تر از نسل فعلی شده، همراه است. بد نیست بدانید در صورت خریداری محصول دیگری از آئودی، امکان انتقال اطلاعات شخصی میان این خودرو فراهم خواهد بود. پوشش باکیفیت چرم به همراه دوخت متضاد و قطعات مشکی پیانو برای تریم داخلی جزء سایر تغییرات کابین آئودی Q5 جدید به شمار می‌آید.

صفحه پشت آمپر دیجیتال اختصاصی آئودی نیز در تریم‌های پرمیوم پلاس و پرستیژ به صورت استاندارد نصب می‌شود.

کابین آئودی q5 مدل 2021

قیمت پایه آئودی Q5 برابر با 43,300 و نسخه پلاگین هیبرید آن 51,900 دلار تعیین شده که یک هزار دلار ارزان‌تر از مدل فعلی خواهد بود. مدل SQ5 نیز 52,900 دلار قیمت داشته که با مدل فعلی یکسان است.

تمام اعضای خانواده آئودی Q5 از سه ماهه چهارم سال 2020 وارد بازار ایالات متحده خواهند شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران