24 سیلندر و 2000 اسب‌بخار قدرت

لامبورگینی در دنیای قایق‌های تندرو

11 تیر 1399 20:10

همکاری سوپراسپرت‌سازان و شرکت‌های سازنده قایق‌های لوکس و تندرو، اتفاق تازه‌ای نیست. پیش از این استون‌مارتین، پورشه و لکسوس محصولاتی در این زمینه معرفی کرده بودند. اکنون لامبورگینی در پروژه‌ای مشابه سراغ یک شرکت هم‌وطن رفته است.

در این قایق از دو پیشرانه 12 سیلندر Vشکل شرکت MAN استفاده خواهد شد که روی هم قدرتی معادل 2000 اسب‌بخار تولید خواهند کرد. قرار است لامبورگینی در همکاری با شرکت Tecnomar یک قایق لوکس به اسم Lamborghini 63 طراحی کند. یک وسیله نقلیه آبی که می‌تواند به اندازه یک سوپراسپرت جاده‌ای جسورانه و هیجان‌انگیز باشد. نام 63 برای این قایق هم اشاره به طول آن (63 فوت) و هم اشاره به سال تاسیس برند لامبورگینی (1963 میلادی) دارد.

در این قایق از دو پیشرانه 12 سیلندر Vشکل شرکت MAN استفاده خواهد شد که روی هم قدرتی معادل 2000 اسب‌بخار تولید خواهند کرد. با این خروجی قایق فوق می‌تواند به سرعت نهایی 60 گره دریایی یا معادل 110 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. اگرچه این قایق در زمره نمونه‌های فوق سبک مسابقه‌ای قرار نمی‌گیرد ولی به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن وزن این مدل 19.2 متری به حدود 24 تن رسیده که عدد معقولی به نظر می‌آید.

قایق تندروی لامبورگینی

شرکت تکنومار مستقیماً با بخش طراحی لامبورگینی Centro Stile کار می‌کند تا محصولی شبیه به ابرخودروی جدید شرکت به اسم سیان FKP 37 (اولین هیبریدی لامبورگینی) بسازد. اگرچه در طراحی قایق استانداردهای متفاوتی نسبت به یک خودرو مطرح است ولی تلاش شده در این نمونه سنت گرافیکی Y شکل که هم روی سیان و هم روی تک محصول Terzo Millenio بود، رعایت شود.

در طراحی داخلی تعداد زیاد خطوط تیز، طراحی همیشگی لامبورگینی را یادآور می‌شود. اشکال شش ضلعی این قایق لوکس را تبدیل به یک محصول جوان‌پسند هم خواهد کرد. مشتراین می‌توانند از بین طیف وسیعی از رنگ‌ها و متریال داخلی، تم موردنظر خود را انتخاب کنند. این در حالی است که گزینه‌های پرشماری برای رنگ‌بندی بیرونی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

کابین قایق تندرو لامبورگینی

نکته جالب اینجاست که تکنومار از صفحه نمایشی شبیه آنچه در خودروهای لامبورگینی می‌بینیم نیز استفاده خواهد کرد. یک فرمان شبیه سوپراسپرت‌ها، جلوه دید‌نی برای این قایق خلق کرده است. دو دکمه استارت درست مانند استارت خودروهای شرکت برای هر یک از پیشرانه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران