تغییراتی برای راحتی بیشتر

معرفی لکسوس LS مدل 2021

18 تیر 1399 10:51

تنها سه سال و نیم پس از معرفی نسل پنجم سدان پرچمدار لکسوس LS، نسخه بروزرسانی شده از این خودرو معرفی شده تا برای مبارزه با رقبای آلمانی همچنان آماده باشد. خبر خوش برای طرفداران طراحی LS این است که فرم کلی چندان تغییری نکرده هرچند مواردی هم دستخوش تحول شده است.

شاید تغییرات ظاهری جزئی به نظر برسند اما نیت اصلی لکسوس از بروزرسانی LS بر افزایش میزان راحتی این خودرو تمرکز داشته است.طرح چراغ های جلو کمی بروزرسانی و به سامانه نوربالای تطبیق‌پذیر مجهز شده که پیش از این در RX مدل 2019 دیده بودیم. خطوط جلوپنجره در قسمت وسط با فرمی تقریباً عمودی به یکدیگر متصل می‌شوند درحالی‌که حسگر رادار نصب شده در این بخش، اکنون به قابلیت شستشو نیز تجهیز شده است.

تصاویری که از این خودرو به صورت رسمی منتشر شده، دو نسخه LS500 اف اسپورت و LS500h را به نمایش می‌گذارد که در هردوی آن‌ها می‌توان گرافیک جدید چراغ های عقب و تریم مشکی پیانو را تشخیص داد ضمن این‌که چند طرح جدید برای رینگ‌ها قابل سفارش بوده که از میان آن‌ها می‌توان به نمونه 20 اینچی F Sport اشاره کرد.

فضای داخلی لکسوس LS مدل 2021 مشابه با مدل قبلی باقیمانده هرچند در این بخش نیز به مواردی شامل نمایشگر وضوح بالا برای آینه دید عقب و ظاهر مشکی کنترلرهای روی فرمان و کنسول مرکزی می‌توان اشاره کرد.

کابین لکسوس LS مدل 2021

روی کنسول میانی یک کنترلر میانبر برای فرماندهی به نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعات سرگرمی و دسترسی سریع به گرم‌کن صندلی‌ها و فرمان پیش‌بینی شده ضمن این‌که این سامانه از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

شاید این تغییرات جزئی به نظر برسند اما نیت اصلی لکسوس از بروزرسانی LS بر افزایش میزان راحتی این خودرو تمرکز داشته چراکه راحتی سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر این خودرو افزایش یافته و بر عایق‌بندی بخش‌هایی چون پیشرانه توجه بیشتری شده است. حتی از روکش‌های راحت‌تری برای پوشش صندلی‌ها استفاده شده و میزان جذب لرزش نیز توسط این بخش افزایش یافته است.

لکسوس اعلام کرده میزان گشتاور و سرعت واکنش جعبه‌دنده در مدل LS500 و شتاب‌گیری مدل LS500h افزایش پیدا کرده و در هر دو نسخه از این خودرو روی کاهش صدای پیشرانه کار شده تا کابین خودرو آرام‌تر از قبل باشد.

تکنولوژی لکسوس LS مدل 2021

مجموعه‌ای از سامانه‌های دستیار راننده در هر دو نسخه LS نصب شده که یکی از مهمترین اجزای آن، دستیار پارک با کنترل خودکار فرمان، گاز، ترمز و جعبه‌دنده به‌شمار می‌آید. سامانه مذکور در هنگام حرکت خودرو نیز به یاری چند دوربین و حسگرهای اولتراسونیک به حفظ حرکت خودرو در میان خطوط، تعویض خطوط و حفظ فاصله تا خودروی جلویی به راننده یاری می‌رساند.

لکسوس وعده داده که به لطف بروزرسانی‌های نرم‌افزاری که به مرور زمان برای این سامانه ارائه می‌دهد، علاوه بر بهبود کاربری به تعداد قابلیت‌های آن نیز اضافه نماید.

فروش نسخه فیس‌لیفت شده از لکسوس LS از اواخر سال 2020 در ژاپن و از سال آینده میلادی در سایر بازارهای بین‌المللی آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران