تنها در تیراژ 19 دستگاه

رونمایی از نسخه روباز لامبورگینی سیان

19 تیر 1399 10:30

انگار لامبورگینی با معرفی مدل سیان، آینده را زودتر از زمانی که انتظار داشتیم به معرض نمایش گذاشته است. این خودرو که چهره خود را وامدار کانسپت Terzo Millenio می‌داند، نه تنها به واسطه 819 اسب‌بخار تولید شده توسط پیشرانه 12 سیلندری که در سینه دارد قدرتمندترین محصول ساخته شده توسط لامبورگینی است، بلکه یکی از نایاب‌ترین این خودروها نیز به حساب می‌آید چراکه تنها 63 دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

تیراژ تولید لامبورگینی سیان رودستر کمتر از یک سوم نسخه کوپه یعنی تنها 19 دستگاه درنظر گرفته شده که البته تمام این نمونه‌ها از قبل به فروش رسیده‌اند. اهمیت دیگر سیان را می‌توان در این نکته دانست که معرف زبان طراحی محصولات آینده لامبورگینی است. اکنون اما لامبورگینی پا را فراتر نهاده و نسخه رودستر از این خودروی استئنایی را نیز معرفی کرده است.

همانطور که حدس می‌زنید، تنها تفاوت این خودرو با نسخه کوپه در جنس و ساختار سقف خلاصه می‌شود. نورپردازی سه پره جلو و طرح سه قسمتی چراغ‌های عقب به عنوان شاخصه‌های چهره لامبورگینی سیان شناخته می‌شود که در این مدل نیز بدون تغییر باقیمانده است. ورودی‌های جانبی هوا و باله هیدرولیک عقب را نیز باید جزء نقاط بارز تمایز این خودرو محسوب کرد.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، قلب تپنده سیان یک واحد 12 سیلندر 6.5 لیتری است که از اونتادور SVJ به عاریت گرفته شده با این تفاوت که سامانه 48 ولتی هیبرید خفیف را نیز در کنار خود دارد.

لامبورگینی سیان رودستر

قدرت خروجی این مجموعه برابر با 819 اسب‌بخار بوده که طبق اعلام لامبورگینی برای رساندن سیان رودستر به سرعت 96 کیلومتر برساعت در زمانی کمتر از 2.9 ثانیه و دستیابی به حداکثر سرعت 350 کیلومتر برساعت توسط این خودرو، نیروی کافی در اختیار دارد.

تیراژ تولید لامبورگینی سیان رودستر کمتر از یک سوم نسخه کوپه یعنی تنها 19 دستگاه درنظر گرفته شده که البته تمام این نمونه‌ها از قبل به فروش رسیده‌اند. هرکدام از مالکین این خودروها می‌تواند با مشورت بخش Ad Personam شرکت لامبورگینی، نمونه‌ای منحصربه‌فرد با سلیقه خود را در اختیار داشته باشد.

کابین لامبورگینی سیان رودستر

لامبورگینی هیچ اطلاعاتی درباره قیمت این خودرو منتشر نکرده اما با توجه به برخی شواهد می‌توان رقم 3.7 میلیون دلار را تخمین زد.

با توجه به تیراژ تولید بسیار محدود شاید ملاقات با نمونه‌ای از سیان رودستر امری ناممکن به نظر برسد اما به یاد داشته باشید پیشرانه این خودرو قرار است در آینده روی محصولات جدید لامبورگینی هم نصب شود، خودروهایی که شاید همه ما فرصت دیدار با آن‌ها را پیدا کنیم.

دیدگاه کاربران