آغازی برای پیشرانه هشت سیلندر جدید

معرفی جیپ رانگلر روبیکان 392 Concept

24 تیر 1399 12:20

شرکت جیپ با معرفی رانگلر روبیکان 392 Concept گویا قصد دارد علاقمندان این برند را با پیشرانه هشت سیلندر جدید ساخت این شرکت که 6.4 لیتر حجم دارد، آشنا سازد. این نیروگاه که 450 اسب‌بخار قدرت و 610 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند قرار است از این به بعد روی سایر محصولات جدید این شرکت آمریکایی نیز نصب شود. لازم به‌ذکر است قبل از این پیشرانه 8 سیلندر، نمونه 6 سیلندر 3.6 لیتری به قدرت 285 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 353 نیوتن‌متر در مدل رانگلر نصب می‌شد.

نیروگاه 8 سیلندر جدید که 450 اسب‌بخار قدرت و 610 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند قرار است از این به بعد روی سایر محصولات جیپ نیز نصب شود.مسئولان جیپ در اظهارنظری خطاب به رسانه‌ها، نصب پیشرانه هشت سیلندر روی جیپ رانگلر و معرفی روبیکان 392 Concept را پاسخی به انتظار طولانی مدت طرفداران این خودرو دانسته و به گونه‌ای احتمال ورود آن به خط تولید را تایید کرده‌اند.

پیش از این جیپ احتمال نصب پیشرانه 8 سیلندر روی مدل رانگلر را مردود دانسته بود چراکه بگفته مسئولان این شرکت، محفظه پیشرانه این خودرو فضای کافی برای نصب این پیشرانه را نداشته و در برخوردهای احتمالی، ایمنی سرنشینان را به خطر می‌اندازد.

به نظر می‌رسد اکنون شرکت جیپ راه حلی برای این مسئله یافته و در نتیجه اقدام به معرفی روبیکان 392 Concept نموده است. این تغییرات احتمالاً به تقویت سازه خودرو و تغییر در اتصالات پیشرانه مربوط می‌شود.

جیپ رانگلر روبیکان 392 Concept

رانگلر روبیکان 392 Concept به جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک و ترنسفر کیس دو سرعته مجهز شده و طبق اعلام جیپ می‌تواند ظرف کمتر از 5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد که برای خودرویی در رده رانگلر، رقم بسیار خوبی بشمار می‌آید.

البته نباید فراموش کرد که جیپ رانگلر شهرت خود را به دلیل حرکت سریع در مسیرهای مستقیم کسب نکرده و همواره به عنوان یک آفرودر قهار شناخته شده است. جیپ نیز از این امر غافل نبوده و این خودرو را به اکسل‌های قدرتمند Dana 44 و قفل دیفرانسیل روی هردوی آن‌ها مجهز کرده ضمن این‌که ارتفاع سیستم تعلیق را به میزان 5 سانتی‌متر افزایش داده و کمک‌فنرهای مونوتیوب Fox را روی آن سوار کرده است. رینگ‌های 17 اینچی این خودرو نیز با تایرهای 37 اینچی آفرود پوشانده شده تا روبیکان 392 Concept برای پیمودن هرگونه مسیری آمادگی داشته باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران