خطاطی توسط غول کره‌ای

معرفی نسخه Calligraphy از هیوندای پالیسید

24 تیر 1399 12:31

از هفته گذشته شایعاتی مبنی بر عرضه یک نسخه ویژه از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند هیوندای مطرح می‌شد. اکنون این محصول با ویرایش Calligraphy (به معنی خطاطی و خوشنویسی) رونمایی شده که به زودی راهی بازار آمریکای شمالی خواهد شد.

اطلاعاتی که از برخی نمایندگان فروش درز کرده حکایت از قیمت پایه 48 هزار و 890 دلاری هیوندای پالیسید کالیگرافی دارد. تا پیش از این ویرایش Limited بالاترین محصول در طیف خانواده پالیسید بود. هیوندای در اطلاعیه جدید خود اشاره‌ای به قیمت این خودرو نکرده است. اما اطلاعاتی که از برخی نمایندگان فروش درز کرده حکایت از قیمت پایه 48 هزار و 890 دلاری (به اضافه 1140 دلار هزینه مقصد) آن دارد.

هیوندای پالیسید کالیگرافی مجهز به یک پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر Vشکل با 291 اسب‌بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور است. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به صورت AWD به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این مدل نسبت به مدل‌های قبلی متفاوت به نظر می‌رسد. در بخش توری مشبک جلوپنجره المان‌های جدید مثلثی به چشم می‌خورد. آینه‌های جانبی پالیسید مجهز به فناوری چراغ‌هایی هستند که لوگوی شرکت را روی زمین نمایش می‌دهند.

هیوندای پالیسید کالیگرافی

در قسمت پشتی چیدمان چراغ‌ها به کلی تغییر کرده است. چراغ‌ها اصلی بزرگ‌تر و کشیده‌تر شده‌اند و چراغ ترمز LED مرکزی با فرمی بهینه‌شده دیده می‌شوند. برای مدل جدید رینگ‌های مدرن 20 اینچی پیچیده با الگوی نامتقارن در نظر گرفته شده است.

داخل کابین هیوندای پالیسید کالیگرافی تمام ویژگی‌های مربوط به نسخه لیمیتد نیز دیده می‌شود. که شامل نمایشگر اصلی 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر عریض 12.3 اینچی برای سیستم دیجیتال پشت فرمان است که البته قابلیت نمایش نقشه‌های مسیریابی را نیز دارد.

این خودرو به صورت انحصاری به صورت 7 نفره ارائه می‌شود. در ردیف دوم صندلی‌های لوکس موسوم به کاپیتانی نیز دیده می‌شود. در این تریم یک فرمان چرمی سوراخ‌دار با پنل‌های آهنی، رودری‌های فلزی، سقفی از جنس جیر میکروفایبر و صفحه فولادی روی سقف هم تعبیه شده است.

کابین هیوندای پالیسید کالیگرافی

جالب است بدانید در بازار بومی کره‌ جنوبی یک نسخه نیز بالاتر از کالیگرافی عرضه می‌شود که VIP نام دارد. در این نسخه صندلی‌های ردیف دوم به مراتب بزرگ‌تر و راحت‌تر در نظر گرفته شده‌اند و برای هر یک از این صندلی‌ها نمایشگر جداگانه در نظر گرفته شده. پشت سری این صندلی‌ها نیز مجهز به بلندگوی اختصاصی است. تا اینجای کار می‌دانیم که هیوندای برنامه‌ای برای عرضه این ویرایش برای بازار آمریکا شمالی ندارد. البته که این یک استراتژی منطقی است. چراکه می‌تواند پالیسید را به عنوان خودروی لوکسی در حد و اندازه‌های برند جنسیس مطرح کند.

دیدگاه کاربران