در تیراژ 6 هزار دستگاه

عرضه نسخه‌ای اسپرت از تویوتا کرولا

26 تیر 1399 20:07

سال گذشته تویوتا اقدام به معرفی نسخه TRD از سدان‌‌های بزرگ ساخت خود یعنی کمری و آوالون کرد که البته مورد استقبال علاقمندان نیز قرار گرفتند. اکنون قرار شده سدان کوچکتر ولی بسیار محبوب ساخت تویوتا یعنی کرولا نیز برای سال 2021 با چهره‌ای اسپرت‌تر در بازار حاضر شود. البته این خودرو به عنوان محصولی از سری TRD معرفی نشده بلکه با تغییراتی نسبت به نمونه استاندارد، به نام کرولا Apex Edition شناخته می‌شود.

کرولا Apex Edition که تنها در تیراژ شش هزار دستگاه ساخته خواهد شد، به عنوان نسخه‌ای اسپرت از این سدان جمع‌وجور و براساس تریم‌های SE و XSE ساخته شده استکرولا Apex Edition که تنها در تیراژ شش هزار دستگاه ساخته خواهد شد، به عنوان نسخه‌ای اسپرت از این سدان جمع‌وجور و براساس تریم‌های SE و XSE ساخته شده است.

نیروی محرکه کرولا Apex Edition از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تامین شده که 169 اسب‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده CVT یا شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. بد نیست بدانید تنها 120 نمونه از مجموع تویوتا کرولا Apex Edition تولید شده به جعبه دنده دستی مجهز می‌شوند.

با وجود آن‌که تویوتا بر پیشرانه کرولا Apex Edition تغییر خاصی اعمال نکرده، اما کمک‌فنرها را با نمونه اسپرت تعویض نموده تا ارتفاع کلی خودرو به اندازه 1.5 سانتی‌متر کاهش یابد. به لطف این کمک‌فنرهای جدید، میزان سفتی سیستم تعلیق در جلو و عقب به ترتیب 47 و 33 درصد افزایش یافته تا در پیچ‌ها عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.

تویوتا کرولا Apex Edition

چهره تویوتا کرولا Apex Edition به لطف کیت بدنه، اسپویلر عقب، قطعات برنز رنگ و رینگ‌های 18 اینچی مشکی بسیار متفاوت از نمونه استاندارد است. بد نیست بدانید هرکدام از این رینگ‌ها به میزان 10 کیلوگرم سبک‌تر از رینگ‌های عادی این خودرو است.

برای تمایز هرچه بیشتر این نسخه اسپرت از کرولا با مدل‌های عادی، می‌توان یکی از ترکیب‌های دو رنگ سفید درخشان یا خاکستری روشن با سقف مشکی یا مشکی مرواریدی برای کل بدنه را انتخاب کرد.

در تریم SE از کرولا Apex Edition تنظیم صندلی‌ها به صورت دستی بوده درحالی‌که در تریم XSE این قطعات با پوشش چرم باکیفیت و تنظیم برقی هشت جهته عرضه می‌شود. نمایشگر 8 اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت استاندارد در هردو تریم از کرولا Apex Edition دیده می‌شود.

هنوز درباره قیمت این نسخه ویژه از تویوتا کرولا مطلبی اعلام نشده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران