بدون تغییر چهره

معرفی نسخه آمریکایی آئودی A3

4 مرداد 1399 10:07

در جریان یک رونمایی آنلاین، آئودی از ورود سدان A3 با مدل 2022 به ایالات متحده خبر داد. با وجود شباهت‌های فراوان به نسخه اروپایی، این خودرو در آمریکا قدرت بیشتری به راننده ارائه کرده و البته در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل (کواترو) قابل سفارش خواهد بود.

با وجود شباهت‌های فراوان به نسخه اروپایی، آئودی A3 در آمریکا قدرت بیشتری به راننده ارائه می‌کند.طبق اعلام آئودی، A3 مدل 2022 به پیشرانه 4.0 TFSI مجهز شده که جزئیات آن اعلام نشده ولی احتمالاً مشابه با نمونه نصب شده در A4 4.0 TFSI خواهد بود یعنی یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر که 188 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اگر حدس ما درباره ارقام خروجی پیشرانه صحیح باشد، بدین معنا است که آئودی A3 قدرتی برابر با مرسدس‌بنز A220 و ب‌ام‌و 228i گرن‌کوپه در اختیار دارد هرچند محصول ب‌ام‌و کمی نیرومندتر است.

اگر حداکثر گشتاور پیشرانه A3 نیز همچون A4 4.0 TFSI از دورشمار 1450 در دسترس باشد، می‌توان این خودرو را به عنوان یک سدان قدرتمند و گوش به فرمان راننده دانست.

نسخه آمریکایی آئودی A3

این سدان میان سایز به لطف افزایش 4 سانتی‌متر در طول و 3 سانتی‌متر در عرض بدنه نسبت به نسل قبل، فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم کرده است. البته ارتفاع خودرو بدون تغییر مانده ولی صندلی‌ها در موقعیت پایین‌تری نصب شده‌اند. 30 درصد از سازه این خودرو از فولاد نورد گرم و کاپوت نیز از آلومینیوم ساخته شده که هردو این موارد در عین سختی بیشتر، از وزن کلی آئودی A3 کاسته‌اند.

نسل جدید آئودی A3 به لطف طرح جدید جلوپنجره، چیدمان ماتریسی چراغ‌های جلو، خط طراحی قوی در نمای جانبی که بین چراغ‌های جلو و عقب حرکت کرده و فرم صاف گلگیرها که مدل افسانه‌ای کواترو را به یاد می‌آورد، در مجموع خودرویی زیبا با طرحی اسپرت و خشن است.

کابین نسخه آمریکایی آئودی A3

صفحه پشت آمپر دیجیتال، طرح کنسول میانی که شبیه به محصولات لامبورگینی است و البته فرم داشبورد و خروجی‌های تهویه ، حال و هوایی خاص به فضای کابین آئودی A3 بخشیده‌اند.

نمایشگر 10.1 اینچی لمسی با که با جدیدترین نسخه سیستم MIB3 سازگار شده، صفحه پشت آمپر دیجیتال 10.25 اینچی استاندارد (نمایشگر 12.3 اینچی به همراه هداپ دیسپلی به صورت آپشن)، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، دستیار حفظ خودرو در مرکز خطوط و سنسور تابلوخوان را می‌توان جزء مهمترین فناوری‌های نصب شده در آئودی A3 دانست.

آئودی فعلاً درباره قیمت A3 اطلاعاتی منتشر نکرده اما وعده عرضه آن در نمایندگی‌ها از اواخر 2021 را داده است. با توجه به قیمت نسل فعلی این خودرو، می‌توان انتظار داشت که مدل 2022 در فاصله بین 34 تا 39 هزار دلار نرخ‌گذاری شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران