نسل جدید؛ مدرن و فراتر از آن

هاوال H6 مدل 2020

7 مرداد 1399 11:00

نسخه جدید موفق‌ترین محصول گروه گریت‌وال یعنی هاوال H6 در یکی از معدود نمایشگا‌ه‌های خودرویی دنیا رونمایی شد. این خبر خوبی برای بیش از 3 میلیون مشتری آن است که فقط در 8 سال عرضه این خودرو رکوردزنی کرده‌اند.

شاسی جدید هاوال H6 شامل 71.6 درصد فولادی مقاوم‌شده و برای آن به صورت استاندارد 6 ایربگ در نظر گرفته شده است.نسل جدید هاوال H6 با طراحی بسیار پیشرو در نمایشگاه خودرو چنگدو چین رونمایی شد. چهره خودرو به لطف چراغ‌های تمام LED در جلو و عقب و جلوپنجره جدید خود را مطابق با استانداردهای فعلی مشتریان جوان درآورده است. هاوال H6 جدید با طول، عرض و ارتفاع 4653، 1886 و 1730 میلی‌متر به‌وضوح از نسل قبلی بزرگ‌تر نشان می‌دهد. به خصوص آنکه فقط در بخش طول با افزایشی 58 میلی‌متری روبرو هستیم.

شرکت می‌گوید محصول جدیدش از نظر ایمنی کاملاً به‌روز شده است. چراکه شاسی جدید هاوال H6 شامل 71.6 درصد فولادی مقاوم‌شده و برای آن به صورت استاندارد 6 ایربگ در نظر گرفته شده است. هم‌چنین آپشن‌های هوشمند محافظت از عابر پیاده و ذخیره انرژی هنگام برخورد به منظور کاهش میزان جراحت نیز در نسل جدید هاوال H6 دیده می‌شود.

کابین نسل جدید هاوال H6

در این خودرو آپشن‌هایی مانند دوربین 360 درجه، دستیار کمکی پارک و هشدار موانع عقب به صورت استاندارد در دسترس خواهد بود. البته تجهیزات ایمنی مانند ترمز کمکی BA و سیستم هوشمند جلوگیری از واژگونی را نیز باید به لیست قابلیت‌های ایمنی اضافه کرد.

به طرزی عجیب در بدنه بیرونی این خودرو 14 رادارد و 6 دوربین نصب شده تا رصدی سرتاسری از فعالیت‌های خودرو به دست بیاید. مانند گذشته فناوری‌های کروز کنترل تطبیقی و سیستم تشخیص علایم راهنمایی جاده تعبیه شده است.

طراحی نمای عقب نسل جدید هاوال H6

گریت‌وال در بخش مهندسی فنی نیز موفق ظاهر شده است. چراکه نسل جدید هاوال H6 با تغییرات بنیادین روی سیستم تعلیق و روشنایی چراغ‌ها همراه خواهد بود. سیستم هدآپ مدرن و نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی برای اطلاعات و سرگرمی می‌تواند مشتری سخت‌گیر امروزی را به وجد بیاورد. اما شاید مهم‌ترین ویژگی این خودرو قابلیت به‌روزرسانی آنلاین 40 عملیات آن هم از راه دور باشد. ایده‌ای که برای نخستین‌بار توسط خودروسازان بزرگ اروپایی به اجرا درآمد.

پیشرانه 1.5 لیتری توربو نسل جدید هاوال H6

در قسمت قوای محرکه می‌توان یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با قدرت نهایی 169 اسب‌بخار را مشاهده کرد. با این حال خبر بد اینجاست که این خودرو با سیستم انتقال قدرت 4WD به دست مشتریان نمی‌رسد.

اگرچه هنوز زمان عرضه و قیمت این خودرو مشخص نشده ولی باید در نظر داشته باشید که آخرین مدل H6 قیمتی بین 14 هزار و 200 تا 19 هزار و 700 دلار داشت.

دیدگاه کاربران